De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Europese start-up King.com is Electronic Arts op Facebook voorbijgegaan met nu bijna 10 miljoen gebruikers van hun social games (oa. Bubble Witch Saga). Het 9 jaar oude bedrijf heeft veel aan populariteit gewonnen sinds de lancering op Facebook iets meer dan een jaar geleden met de saga spelletjes.
De games spelen in op een groeiende trend voor spelers, ook steeds meer vrouwen, om puzzelgames met vrienden te spelen, vooral onderweg op de mobiele telefoon of tablet om wat loze minuten door te komen. Bubble Witch Saga, King.com’s top Facebook game, heeft nu meer dagelijkse spelers dan Zynga’s eerste hit Farmville.
Zynga, goed voor bijna 80 Facebook games is nog altijd de meest populaire game ontwikkelaar voor Facebook, met meer dan 65 miljoen dagelijks actieve gebruikers.
“Onze ambitie is natuurlijk om marktleider te worden in ons segment van games voor de casual gamer, voornamelijk vrouwelijk, social en mobile,” aldus op richter en CEO van King.com Riccardo Zacconi in een interview met Reuters. “Our target is to reach Zynga.“
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023