Shoppers prefereren direct contact met de retailer

Vorig artikel Volgend artikel
Shoppers prefereren direct contact met de retailer

Hoe effectief is Facebook als marketing tool voor retailers? Dat ligt eraan welk onderzoek je gelooft. Volgens RichRelevance, is Facebook dominant als bron van verkeer voor online retailers, en shoppers die op de site van een retailer uitkomen via Facebook browsen door meer pagina's en doen ook meer aankopen, maar shoppers die er via Pinterest uitkomen geven weer meer geld uit.

Toch kwam Sociable Labs erachter dat 30 van de top 500 online retailers, slechts 6%, de optie in te loggen met een Facebook account heeft toegevoegd aan het account-creatie proces. Volgens comScore volgen Pinterest gebruikers gemiddeld 9,3 retailers op de site, onder Twitter gebruikers is dat 8,5 en bij Facebook gebruikers 6,9.

Maar multichannel commerce en communicatie software provider Hybris, kwam na een onderzoek onder meer dan 500 Amerikaanse consumenten erachter dat 65% van alle respondenten helemaal geen gebruik van Facebook of andere sociale media maakt om te communiceren met retailers of informatie van hen te ontvangen, ze geven zelfs de voorkeur om rechtstreeks naar de website of winkel van de retailer te gaan.

Steven Kramer, President Noord-Amerika van Hybris, tegenover Allfacebook: "Consumers continue to want information when they want it, where they want it, and how they want it, but when it comes to actually making a purchase, social media is not a preferred or trusted choice. This demonstrates the importance of retailers having a cohesive, cross-channel marketing and commerce strategy, with social media just a piece of the overall multichannel puzzle."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies