Events08.05.2008

Voorrondes Young Lions Competition; 24 uurs Pitch


voorrondes-young-lions-competition-24-uu.jpg
voorrondes-young-lions-competition-24-uu.jpg

Op 12 en 13 mei vindt voor de tweede keer de 24H Young Creatives Competition plaats die JongeHonden organiseert in samenwerking met Cebuco en Getty Images. 24 teams worden uitgedaagd om in 24 uur tijd de ultieme campagne voor een adverteerder te bedenken. De winnende teams gaan Nederland vertegenwoordigen in de Young Lions Film- en Printcompetition tijdens het Cannes Lions festival in Cannes.

Het is voor de tweede keer dat de voorrondes voor de Young Lions Competition in Cannes in Nederland door middel van een 24 uurs pitch plaatsvindt, en ook andere landen werken volgens dit principe. Dit jaar worden de teams gevraagd een campagne te bedenken voor nrc.next. De concepten die op dezelfde dag nog te bekijken zijn via www.youngcreatives.com/netherlands worden beoordeeld door een jury die onder andere bestaat uit: Printjurylid Raymond van Schaik (Etcetera), Edward Bardoul (Etcetera) en Arjen de Jong (TBWA).

De dag staat volledig in het teken van creativiteit, alleen de crème de la crème van jonge creatieven kan deelnemen aan deze prestigieuze pitch, want de deelnemers worden geselecteerd op basis van hun portfolio op jongehonden.nl. In het Post CS gebouw in Amsterdam slaan de teams hun tenten op en wordt er 24 uur gewerkt. De dag wordt gelardeerd met sprekers en natuurlijk worden de deelnemers gewekt met een vers croissantje met krantje. Op dinsdag 13 mei spreekt Brigitte Mantel, European Creative Planning Manager van Getty Images London, over het MAP2 report: ‘Aspirational Environmentalism’, over trends in de globale advertising en editorial beeldcultuur.

Vanaf 20:00 uur vindt de welbekende JongeHonden Offline (oftewel, de Mappenavond) plaats. Elke jonge creatief kan zijn map voorleggen aan senior creatieven om deze eens stevig te laten bekritiseren. Er bestaat als jonge creatief eigenlijk geen betere mogelijkheid om alle gevestigde creatieven van alle grote bureaus op één avond bij hun lurven te grijpen om te laten zien wat je in huis hebt. DDB, Publicis, Etcetera, Achtung, 180, They, KesselsKramer en vele andere bureaus zullen er aanwezig zijn. De afgelopen jaren hebben heel wat teams er een stage of baan aan over gehouden.

Zowel de 24H Young Creatives Pitch als de Mappenavond zijn geopend voor iedereen die geïnteresseerd is. Lukt het je niet om er bij te zijn maar ben je toch geïnteresseerd, laat je dan op de hoogte houden van wat er gebeurt tijdens deze 24 uur door ‘hond aan’ te sms-en naar 4411.

De 24 uurs pitch vindt plaats van 12 mei 16:00 uur tot 13 mei 16:00 uur in de BG (onder het Post CS gebouw) in Amsterdam. De JongeHonden Offline is na afloop van de 24 uurs pitch, dinsdag 13 mei om 20:00.

Verder lezen over Cannes Lions

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

De reclame van Under Armour met topmodel Gisele Bündchen heeft in Cannes de Grand Prix in de categorie Cyber weten te bemachtigen. Met de reclame 'I Will What I Want' waren ze een van de grote winnaars van de Cannes Lio...

Events26.06.2015

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

De beste slides van #Canneslions 2013

Iedereen die in Cannes is geweest weet dat er veel geweldige content voorbij komt, het beoordelen daarvan is een serieuze taak, maar het is JesseDee wederom gelukt er een mooie Slideshare presentatie van te maken.De eers...

Online09.07.2013

De beste slides van #Canneslions 2013

De beste slides van de Cannes Lions 2012

Iedereen die aanwezig is geweest bij het Cannes Lions International Festival of Creativity, weet dat er veel geweldige content voorbij komt, maar de echte uitdaging is eigenlijk om te beaplen welke sessies je wel/niet g...

Online29.06.2012

De beste slides van de Cannes Lions 2012

12 trends van Cannes 2011

De heren van The Social Practice hebben een korte maar mooie preso gemaakt die nog eens alle trends laat zien die dit jaar gespot zijn tijdens de Cyber Lions in Cannes van dit jaar. Van Social TV naar HTML5 en de kracht...

Online05.07.2011

12 trends van Cannes 2011

The Gift wint Cannes Lions

Bijna 3 maanden geleden waren we al diep onder de indruk van Parallel lines, een campagne van Philips in samenwerking met Tribal DDB. Inmiddels is de korte film The Gift wereldwijd al meer dan een half miljoen keer bekek...

Video28.06.2010

The Gift wint Cannes Lions

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Cannes Lions is weer bezig. De 57e editie van het internationale advertising festival. Of zoals ze het zelf noemen "The world's only truly global meeting place for professionals in the communications industry."Uiteraard...

Online22.06.2010

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

In December 2009, the UN will be having its summit on climate change in Copenhagen. Join the global movement of people in making global decision makers sign an effective and ambitious agreement that can save the world...

Video25.05.2009

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

Heus niet naar Cannes

Cannes Lions geldt als hét evenement binnen de advertisingindustrie, maar is het wel verantwoord om in tijden van crisis naar Cannes te gaan? Als we de berichten moeten geloven wordt het rustig dit jaar in Cannes. De cr...

Advertising19.05.2009

Heus niet naar Cannes