Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De bluetooth en wifi speakers van Sonos zijn bepaald niet goedkoop. Wanneer je dan uiteindelijk genoeg bij elkaar gespaard hebt om er een of twee te kunnen bestellen, en je krijgt meer dan je besteld hebt, dan denk je misschien ‘kip, pik binnen’ of ‘foutje, maar bedankt’. Minder is het dan wanneer je vervolgens ook de rekening voor die extra geleverde, ongevraagde, producten krijgt.
Meer geleverd, en meer betalen
Dat is precies waar enkele Sonos klanten de afgelopen weken over klaagden. Ze ontvingen meer dan dat ze besteld hadden. Echter, het bleken geen ‘pick of pack’ fouten van de magazijnmedewerkers van Sonos, want dan zou natuurlijk niemand klagen, toch? Nee, Sonos ‘verblijde’ de betreffende klanten ook met een rekening voor de te veel geleverde producten.
Een aantal klanten ontvingen niet één, maar zeven Sonos Moov speakers. De extra kosten daarvoor, in totaal zo’n 2000 dollar, werden ook gewoon van hun creditcard afgeschreven. Dat was voor deze klanten natuurlijk het moment om een klacht in te dienen bij Sonos. Die gaf hen vervolgens tien dagen de tijd de te veel geleverde producten terug te sturen. Uiteraard kregen ze ook hun geld terug. Daarnaast vergoedde Sonos ook de kosten voor de retourzendingen.
‘Computerfoutje’
Voor sommige klanten is dat echter niet voldoende. Zij zijn redelijk verbolgen over het feit dat Sonos hen niet compenseerde voor de rompslomp van het moeten terugsturen van ongevraagd ontvangen producten.
Volgens Sonos zijn de problemen met de levering van producten ontstaan na een ‘systeemupdate’. Daardoor zijn sommige bestellingen dubbel, en nog vaker, verwerkt. Vooralsnog lijken de leveringsproblemen zich alleen voor te doen in de VS.
Daar wordt inmiddels ook al gespeculeerd over het feit of Sonos klanten die besluiten de extra producten niet terug te sturen en ook niet te betalen (of de betaling te storneren). Volgens de FTC (Federal Trade Commission) hoeven klanten in de VS ongevraagd geleverde producten niet te betalen en ook niet terug te sturen.
Letterlijk stelt de FTC: “By law, companies can’t send unordered merchandise to you, then demand payment. That means you never have to pay for things you get but didn’t order. You also don’t have to return unordered merchandise. You’re legally entitled to keep it as a free gift.”
Verder lezen over Audio
Gadgets18.04.2024
Nothing komt met nieuwe oordopjes en ze zijn kanariegeel
Gadgets09.04.2024
Fairphone Fairbuds review: oordopjes voor duurzaamheidsfans
Online24.01.2024
Spotify biedt geen luisterboeken: waarom dat gaat veranderen
Gadgets18.12.2023
Tijdmachine: Discman was echt niet antishock, maar dat gaf niks
Gadgets16.11.2023
Sonos teaset nieuw product: is het een hoofdtelefoon?
Gadgets13.11.2023
Tijdmachine: Walkman was onze eerste draagbare muziek
Gadgets09.11.2023
Review: Nieuwe Motiv Home speaker van Teufel een echte alleskunner
Online04.10.2023