Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Volkswagen heeft in China haar eerste EV sedan gepresenteerd, de ID.AERO. Het is nog een concept, maar volgens de Duitse autofabrikant ga je straks met deze elektrische sedan meer dan 600 kilometer kunnen rijden op één acculading. Heel erg bijzonder is dat overigens niet, aangezien Mercedes al een concept EV presenteerde die meer dan 1000 kilometer bereik heeft. En de Zuid-Duitse autofabrikant heeft dat ook al in de praktijk bewezen. Bij Volkswagen is het nog even afwachten in hoeverre de 600+ kilometer claim gerechtvaardigd blijkt.
2023 in de showrooms
Als alles volgens planning verloopt, dan moet de VW ID.AERO in de loop van 2023 in de showrooms verschijnen. Hij wordt gepositioneerd in het segment van de middelgrote premium sedans. Met een lengte van bijna vijf meter lijkt dat ook wel logisch. Het wordt, zeg maar, het elektrische broertje van de welbekende Passat. Over de prijs heeft Volkswagen nog niets geroepen in China.
Om het bereik van de ID.AERO te optimaliseren heeft Volkswagen veel tijd gestoken in het verlagen van de luchtweerstand van deze EV. De zogenoemde CW-waarde komt uit op 0,23.
Samenspel aerodynamica en techniek
De aerodynamisch ontworpen voorkant en het dak zorgen ervoor dat de lucht optimaal over het voertuig stroomt. De invloed van de luchtstroom wordt ook beperkt door de iets naar binnen getrokken achterkant met een scheidingsrand. De sportieve 22-inch two-tone wielen zijn ontworpen in de stijl van een turbine en zijn verzonken in de wielkasten geïntegreerd. Klassieke deurklinken worden vervangen door verlichte aanraakvlakken, die de luchtweerstand nog verder verminderen.
De ID.AERO is verder uitgerust met een lithium-ion batterij met een netto energie-inhoud van 77 kWh. Het, volgens Volkswagen, efficiënte aandrijfsysteem en de goede aerodynamische eigenschappen is een actieradius tot 620 kilometer (WLTP) mogelijk. Zoals gezegd, eerst zien, dan geloven.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive11.12.2024
Opel Frontera: is dit de betaalbare SUV voor jonge gezinnen?
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Tech in Asia14.10.2024
Kia opent fabriek in Gwangmyeong om EV-productie op te schroeven
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Automotive07.10.2024
Dit is wat we weten van de Jaecoo J7 van Chery Automobile
Vanaf Q1 2025 ook in NederlandAutomotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Verder lezen over Volkswagen
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
DC Business19.08.2024
Vernieuwde ID. Buzz Cargo is krachtiger en efficiënter
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023