Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Volkswagen heeft in China haar eerste EV sedan gepresenteerd, de ID.AERO. Het is nog een concept, maar volgens de Duitse autofabrikant ga je straks met deze elektrische sedan meer dan 600 kilometer kunnen rijden op één acculading. Heel erg bijzonder is dat overigens niet, aangezien Mercedes al een concept EV presenteerde die meer dan 1000 kilometer bereik heeft. En de Zuid-Duitse autofabrikant heeft dat ook al in de praktijk bewezen. Bij Volkswagen is het nog even afwachten in hoeverre de 600+ kilometer claim gerechtvaardigd blijkt.
2023 in de showrooms
Als alles volgens planning verloopt, dan moet de VW ID.AERO in de loop van 2023 in de showrooms verschijnen. Hij wordt gepositioneerd in het segment van de middelgrote premium sedans. Met een lengte van bijna vijf meter lijkt dat ook wel logisch. Het wordt, zeg maar, het elektrische broertje van de welbekende Passat. Over de prijs heeft Volkswagen nog niets geroepen in China.
Om het bereik van de ID.AERO te optimaliseren heeft Volkswagen veel tijd gestoken in het verlagen van de luchtweerstand van deze EV. De zogenoemde CW-waarde komt uit op 0,23.
Samenspel aerodynamica en techniek
De aerodynamisch ontworpen voorkant en het dak zorgen ervoor dat de lucht optimaal over het voertuig stroomt. De invloed van de luchtstroom wordt ook beperkt door de iets naar binnen getrokken achterkant met een scheidingsrand. De sportieve 22-inch two-tone wielen zijn ontworpen in de stijl van een turbine en zijn verzonken in de wielkasten geïntegreerd. Klassieke deurklinken worden vervangen door verlichte aanraakvlakken, die de luchtweerstand nog verder verminderen.
De ID.AERO is verder uitgerust met een lithium-ion batterij met een netto energie-inhoud van 77 kWh. Het, volgens Volkswagen, efficiënte aandrijfsysteem en de goede aerodynamische eigenschappen is een actieradius tot 620 kilometer (WLTP) mogelijk. Zoals gezegd, eerst zien, dan geloven.
Verder lezen over Elektrische auto
Automotive19.04.2024
Helaas: je krijgt geen subsidie meer voor een tweedehands elektrische auto
Maar er komt iets voor terugAutomotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welAutomotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
Automotive26.03.2024
Nissan wil in 3 jaar tijd 16 elektrische auto’s lanceren
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandAutomotive20.03.2024
Ford wil het met twee auto’s opnemen tegen Chinese makers
Verder lezen over Volkswagen
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive17.10.2023
Volkswagen ID.Buzz in de uitverkoop
Automotive06.09.2023