De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting. PubMatic is de exclusief geselecteerde SSP die toegang heeft tot alle inventory via hun “Connect”-oplossing. Ondersteunde Europese talen zijn onder andere Engels (VK), Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Nederlands, Portugees, Zweeds, Deens, Noors en Fins.
Speciale taalmodellen en AI-prompts
ContextGPT maakt gebruik van speciale taalmodellen (LLM’s) om de inhoud van een pagina te “lezen” op een manier die traditionele keyword technologie niet kan evenaren. Media-inkopers krijgen hierdoor toegang tot contextual targeting op schaal die vele malen preciezer is met een veel beter begrip van betekenis en umfeld dan de meer basic keywords, die normaal worden gebruikt voor contextual targeting. Met behulp van AI-prompts, die in elke taal geschreven kunnen worden, kunnen contextuele segmenten worden geproduceerd waarmee campagnes continu kunnen worden geoptimaliseerd. Indrukwekkend genoeg kunnen AI-prompts content over talen heen matchen. Een Franse prompt kan bijvoorbeeld URL’s met Duitse content vinden. Adform-gebruikers krijgen op deze manier toegang tot zowel standaard als aangepaste contextuele segmenten.
“AI biedt enorme potentie voor marketingdoeleinden en de sector kan een grote golf aan innovaties verwachten. Bij Adform begrijpen we als geen ander hoe nauwkeurig en lokaal adverteerders moeten zijn voor de beste performance. We zijn dan ook enorm blij dat we als eerste het ContextGPT-product van Cognitiv aan onze Europese klanten kunnen aanbieden. Deze oplossing is echt next-generation AI die hen in staat stelt om ongekende nauwkeurigheid en nuance te leveren, terwijl ze toch schaal bereiken, en dat over verschillende talen heen,” aldus Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk bij Adform.
Contextuele targeting geherdefinieerd
Dat adverteerders profiteren van betere prestaties zonder in te boeten aan schaal wordt bevestigd door Jeremy Fain, medeoprichter en CEO van Cognitiv. “Met onze LLM’s hebben wij contextuele targeting opnieuw geherdefinieerd. We zijn blij dat we door onze samenwerking met Adform merken nu gebruik kunnen laten maken van de nieuwste AI-mediaplatform technologieën in de belangrijkste talen in Europa, waardoor hun huidige contextuele mogelijkheden aanzienlijk worden verbeterd.”
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Artificial Intelligence25.10.2024
Wees niet bang voor Yahoo boys, maar voor deepfake lovers
Van Yahoo boy naar Yahoo botArtificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Artificial Intelligence23.10.2024
Eerste Europese vonnis over gebruik van afbeeldingen in generatieve AI: is er sprake van auteursrechtinbreuk?
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Artificial Intelligence22.10.2024
Logitech: “AI kan de digitale werkplek veel menselijker maken”
Events22.10.2024
Was alles op Tesla’s We, Robot-event nep?
Artificial Intelligence21.10.2024
Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken
Artificial Intelligence21.10.2024
Meta introduceert AI-model dat het werk van andere AI checkt
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Advertising10.04.2024