Advertising12.12.2019

4 redenen waarom display marketing niet mag ontbreken in je strategie


Het zorgen voor de hoogst mogelijke mate van conversie is essentieel in de wereld van e-commerce. Er zijn vooral in de laatste maanden van het jaar veel sleutelmomenten met feestdagen en andere koopjes dagen. Een manier om het maximale uit je mogelijkheden te halen is door display marketing aan je marketingmix toe te voegen. Het is dan wel belangrijk om te weten hoe je display marketing moet toepassen. Deze vier tips van Webshuttle.nl gaan je helpen dat te bereiken.

1. Zoeken op je merknaam

Wanneer je een webshop professioneel hebt laten opbouwen, dan kan je in de eerste jaren prima je omzet zien groeien zonder veel bijzondere trucs toe te passen. Na enkele jaren gaat dit echter teruglopen. Tijd om nieuwe marketingkanalen aan te boren. Je kan dan bijvoorbeeld de keuze laten vallen op display marketing. Dit komt omdat je op die wijze hele doelgroepen die voor jou van waarde zijn kunt bereiken. Dit is de groep die toch al op zoek is naar producten die jij biedt.

Via deze vorm van marketing kan je bewustwording van jouw merk creëren. Het aantrekkelijke aan deze methode is dat je er nieuwe doelgroepen mee kan benaderen via een uitspringende campagne. Dit zorgt niet alleen voor clicks, maar ook voor zoekopdrachten op merknaam. Zo heb je er dubbel plezier van.

2. Meerdere doelen bereiken

Voor velen is display marketing een no go omdat de kosten niet opwegen tegen de conversies in vergelijking met andere methodes. Wat zij echter niet beseffen is dat de waarde van deze vorm van marketing in meer zit dan conversie alleen. Het is dus ook belangrijk om dit in het juiste perspectief te zien en zo te bepalen wanneer je campagne geslaagd is. Zie het als een vergelijkbare manier als televisie-inzet. Ook daar is geen directe conversie uit te halen. Terwijl er wel een groot bereik mee te genereren is en je jouw potentiële klanten aan jouw binden.

Dit wordt ook wel de engage-fase genoemd. Je kan dan de data die je hebt verzameld via display advertising later ook weer gebruiken om nog meer specifiek op bepaalde doelgroepen te richten. Je kunt je boodschap dan op hen afstemmen. Je wilt uiteindelijk immers de meest relevante doelgroep bereiken en activeren. De beschikbare data helpen je deze doelgroepen gemakkelijk te identificeren zodat je er gericht mee kan werken.

Het is echter ook zo dat er doelgroepen zijn die in dezelfde markt actief zijn, maar andere producten zoeken. Ook zij zijn te identificeren via de data omdat bepaalde zoekwoorden overeen kunnen komen, of omdat je gerelateerde zoekwoorden kent. Deze doelgroepen kan je dan gemakkelijk aan jouw specifieke doelgroep koppelen. In dat geval is het gebruik van display marketing de manier om deze groepen te bereiken en goed attent te maken op jouw producten. Zo boor je nieuwe klanten alsnog aan.

3 Een nieuwe kans voor bijna-klanten

Display marketing is de manier waarop je nieuwe klanten attent kan maken op jouw naam. Het is ook de manier waarop je bezoekers die uiteindelijk geen klant werden nog een keer bewust te maken van wat jij te bieden hebt. Je kan ze via een banner bijvoorbeeld nog een keer benaderen over het product dat ze bekeken hebben, of soms zelfs al in hun winkelmandje hadden geplaatst, maar niet kochten.

Er is een methode voor die zeer goed werkt. Dit is natuurlijk dynamische remarketing. Het is een manier om een product te tonen waarvan bekend is dat de bezoeker het bij jou bekeken is. Dit biedt een belangrijk pluspunt. Je weet immers precies welk product je moet aandragen in de banner. Het kan helpen om een speciaal aanbod eraan te koppelen.

4 Zorgen voor een duidelijke herkenbaarheid

Het laatste punt waar je over na moet denken, is de herkenbaarheid van je merk. Door display marketing kan je je merk immers visualiseren voor potentiële klanten. Advertenties via zoekmachines bieden deze mogelijkheid niet. Het is allang bekend welke waarde de herkenbaarheid heeft met betrekking tot het vergroten van een marktaandeel.

Daarom is het dus ook zo dat deze vorm van marketing naast bijvoorbeeld AdWords kan bestaan. Je hebt dan een extra mogelijkheid om met logo’s, kleuren en huisstijlen te werken. Dit zijn allemaal kenmerken waarmee je de klant kan binden. Dit is zelfs nog een versterkende factor wanneer je je bedenkt hoe groot het bereik van display marketing kan zijn. Gebruik je banners voor bijna-klanten, dan is de herkenbaarheid ook juist een factor die hen zal triggeren.

De waarde van display marketing

In het kort kan dus gesteld worden dat display marketing meerdere doelen dient. Het maakt klanten attent op hun behoeften. Het biedt kansen om bijna-klanten opnieuw te prikkelen. Het zorgt voor meer bereik en binding. Bovendien zorgt het voor een visueel component en herkenbaarheid.

Verder lezen over Online Advertising

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Advertising10.04.2024

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Na alle technologische ontwikkelingen in 2023 zijn de uitdagingen voor adverteerders dit jaar groot. De centrale vraag: hoe kun je gepersonaliseerde advertenties maken, zonder daarbij third-party cookies te gebruiken en...

Advertising10.01.2024

​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden

Er wordt steen en been geklaagd, want YouTube zou ineens een stuk langzamer zijn in sommige browsers. Er wordt daarbij vooral gesproken over Firefox. YouTube wast zijn handen echter in onschuld: het zou Firefox niet lang...

Video22.11.2023

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden

Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU

Over vijftien dagen mogen we weer naar de stembus voor de Tweede Kamer verkiezingen. De dames en heren politici zijn dan ook volop bezig met campagnevoeren. Dat doen ze niet alleen in eigen persoon, maar ook met tientall...

Nieuws07.11.2023

Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU

Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 november
​Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen

TikTok komt met een nieuw abonnement. Hiermee kun je het videoplatform gebruiken zonder alle reclame te zien. Dat zorgt voor een stuk schonere ervaring, die je bovendien tijd scheelt, omdat je geen reclame meer hoeft te...

Social Media03.10.2023

​Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen

​‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’

Ben je de advertenties op Instagram helemaal zat? Of laat je je er te vaak door verleiden en wil je dat niet meer? Je kunt het waarschijnlijk binnenkort afkopen. Meta is van plan om in Europa met een abonnement te komen...

Social Media02.09.2023

​‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes