Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Over 5 jaar kan het internet de helft van de wereldwijde reclamebestedingen aantrekken. Zo voorspelde Nikesh Arora, chief business officer bij Google, tijdens het congres Drive Into Media. Op dit moment moet de waarde van de wereldwijde reclamemarkt volgens Arora geschat worden op ongeveer 800 miljard dollar.
Online reclame vertegenwoordigt voorlopig slechts een waarde van 100 miljard dollar, maar dat kan volgens Arora snel veranderen. Het omslagpunt wordt volgens hem de doorbraak van internet-televisie.
“Op dit moment is internet-televisie een leuke gadget, maar geen verplichting,” merkt Nikesh Arora op. “Eens internet-televisie echter gemeengoed is geworden, zal de traditionele televisie-reclame snel zijn aantrekkingskracht verliezen. Internet-televisie kan de reclame immers afstemmen op de individuele kijker, gebaseerd op locatie, clicks, surfgewoontes en andere signalen. Door internet-televisie zal het mogelijk worden om meer gerichte reclame te presenteren en zullen adverteerders ook aangezet kunnen worden om meer te besteden.”
Nikesh Arora voorspelt ook dat de verschillende diensten over 5-10 jaar samengesmolten zullen zijn. “Content zal op elk scherm en op elke locatie en tijdstip geconsumeerd moeten kunnen worden,” voert hij aan. “De consument wordt het beu om voor muziek op de verschillende platformen vier verschillende services te moeten gebruiken. Naarmate die services beginnen samen te smelten, zal er ook meer geleerd kunnen worden over het gebruik en wordt het mogelijk om betere reclame te creëren.”
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Internet
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024