Advertising24.09.2010

Adverteren op LinkedIn: Beauty Sells!


adverteren-op-linkedin-beauty-sells.jpg
adverteren-op-linkedin-beauty-sells.jpg

Zoals de meeste van ons wel weten, is Nederland voor LinkedIn een testland en wordt er gekeken naar nieuwe verdienmodellen. Eén van de nieuwe advertentiemogelijkheden die LinkedIn sinds kort aanbiedt, zijn de “Ads by LinkedIn members” middels het eigen advertentieplatform DirectAds. Deze advertenties verschijnen rechts in het midden van de pagina net onder “People You May Know”. Een dergelijke advertentie bestaat uit een kleine visuele afbeelding, een tekstadvertentie en is altijd gekoppeld aan een LinkedIn account.

Goed concept, naar mijn mening, vooral door de drie communicatielagen: 

  • Afbeelding;
  • Tekst;
  • Persoonsgebonden (LinkedIn is uiteindelijke en social network. Het is dus wel passend dat het persoonsgebonden is middels demografische targeting).
Naast AdMarkt van Marktplaats lijkt dit een extra concurrent te kunnen zijn voor Google AdWords. In ieder geval voor de B2B-markt. LinkedIn geeft ook goede mogelijkheden om de juiste doelgroep te selecteren en de advertentie alleen te tonen aan professional binnen jouw doelgroep.  Als zoekmachine marketing bureau zijn wij deze nieuwe vorm van adverteren nu aan het analyseren. Voor ons zelf (Ematters) zijn we ook een advertentiecampagne begonnen. We wilden met de campagne graag testen wat belangrijk is: Tekst, afbeelding of afzender. Voor de teksten is het jammer dat ze alleen nog geplaatst kunnen worden in het Engels. Ik geloof namelijk dat NL teksten betere klikratio’s opleveren. Ondanks dat de tekst wel iets kan helpen, blijkt uit onze test dat uiteindelijk de afzender in combinatie met een foto het beste resultaat kan opleveren.
 
Wij hebben de volgende combinaties geprobeerd:
  • Tekst met logo van Ematters;
  • Tekst met een foto van mijzelf (Wouter Theijsmeijer);
  • Tekst met foto van Carlijn, een leuk ogende dame bij ons op kantoor.
De resultaten laten zien dat een foto (persoonlijk) absoluut beter is dan een logo. Mijn foto deed het een factor 2 beter dan het logo. Echter de foto van Carlijn was by far de winnaar. Onafhankelijk van de tekst deed haar foto het een factor 8 beter dan de advertenties met mijn foto.
Uiteindelijk blijken oude marketingregels ook op LinkedIn gewoon te blijven gelden: Beauty sells!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt