Advertising05.10.2007

Google en Seasonality


1191571798seasonality.jpg
1191571798seasonality.jpg

Gisteren (donderdag 4 oktober) was onze nieuwe Cowgirl Suzanne aanwezig bij een presentatie van Google en Traffic4U. Het doel van de presentatie was het in beeld brengen van hoe Google-gebruikers zoeken rond de vier seizoenen en feestdagen.

Op dit moment mogen we nog even genieten van de zogenaamde nazomerdagen, maar toch is het gros van internettend Nederland zich nu al aan het richten op de winterinkopen. De feestdagen komen er weer aan en dat betekent dat we nog maar een paar maanden hebben om de hele familie van cadeautjes te voorzien of nog even een (korte) vakantie te plannen in de kerstvakantie.

Als we even een kijkje wagen op Google Trends, zien we dat het zoekvolume op een woord als “kerstmis” direct na de zomervakantie flink begint te stijgen. Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de andere seizoenen en feestdagen? Voor Sinterklaas en Kerst is men werkelijk al een paar maanden van tevoren aan het oriënteren op de cadeautjesmarkt, maar voor dagen als Vader- en Moederdag spreidt die piek zich over niet veel meer dan een week vooraf. Het is natuurlijk geen nieuws te zeggen dat de verschillende seizoenen en feestdagen hun eigen pieken hebben in online zoek- en koopgedrag. Toch lijkt een groot deel van de retailers in Nederland nog niet goed te weten hoe ze hier het best mee om kunnen gaan.

Tips die daarom toch nog maar een keer werden meegeven zijn: 1. Bestudeer de trends in online zoek- en koopgedrag in je branche en leer zo je doelgroep kennen. (http://www.google.com/trends) 2. Zorg dat je online en offline marketingacties goed op elkaar aansluiten. 3. Wacht niet me online adverteren tot het laatste moment. (Helaas; niet heel erg spannend en nieuw)

Toch voorspelt men alvast een erg succesvolle november- en decembermaand. De enige onzekerheid dan is of we wel of geen witte kerst zullen hebben dit jaar…

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken