DutchCowboys
  • Terug
    • Omoda
    • Jaecoo
    • Technologie
    • AI
    • DC Vacatures
    • Automotive
    • Entertainment
    • Adverteren
    • Alle channels
      • Advertising
      • Automotive
      • Coffee corner
      • Cybercrime
      • Business
      • E-mail
      • Entertainment
      • Events
      • Gadgets
      • Gaming
      • Lifestyle
      • Marketing
      • Media
      • Metaverse
      • Mobile
      • Nieuws
      • Online
      • Search
      • Social Media
      • Startups
      • Tech in Asia
      • Technologie
      • Vacatures
      • Video
    Home » 22 bekende logo’s in de kleuren van concurrerende merken
    29.08.2015
    Marketing

    22 bekende logo’s in de kleuren van concurrerende merken

    By: Annemerel de Jongh

    BlogMarketing

    Heb je je ooit afgevraagd hoe het logo van Sprite eruit zou zien in de kleuren van 7up? En wat als het logo van Heineken rood was en het logo van Budweiser groen? Soms is het verschil in kleur maar heel erg klein tussen twee concurrerende merken, toch maakt de kleur een groot verschil.

    Hoe groot dat verschil precies is, dat laat de Braziliaanse grafisch ontwerper Paula Rúpolo zien met een nieuw experiment, waarin 22 logo’s van grote merken worden omgewisseld met het kleurschema van hun grootste concurrent. Het resultaat is bijzonder.

    Starbucks blijft herkenbaar, maar Dunkin’ Donuts die het vooral van de herkenbare kleur moet hebben valt in het groen helemaal weg.

    Van het logo van Sprite blijft weinig over in de kleuren van 7up, 7up blijft aardig overeind in de kleuren van Sprite.

    Zowel Heineken als Budweiser hebben een gedetailleerd logo, in de andere kleur zijn ze beiden nog herkenbaar, mar het is wel een beetje … anders.

    Het blauw en rood is voor Red Bull belangrijker dan je aanvankelijk misschien gedacht zou hebben.

    Het klopt niet… maar als je me het UPS logo had laten zien zonder het FedEx logo ernaast en ik niet zou weten dat er iets niet zou kloppen, zou ik wellicht over de kleur heen kijken.

    Het logo van Amazon lijkt in de kleuren van eBay ineens op het logo van Google… terwijl dat met het eBay logo niet het geval is ondanks dat ze gebruik maken van hetzelfde kleurenpallet als Google. Dat ligt waarschijnlijk aan de zes letters die Amazon en Google beide tellen.

    Het Playmobil logo in de kleuren van Lego ziet er verrassend ‘normaal’ uit, andersom geldt dat niet.

    Terwijl Canon nog best weg komt met de gele ‘Nikon’ letters, is het rode Nikon logo een rare gewaarwording.

    Bij Oral B en Colgate moest ik serieus even nadenken wat de originele kleuren van de merken ook alweer zijn.

    Twee concurrenten die vrijwel dezelfde kleur blauw gebruiken voor hun logo. Je ziet het verschil, maar als de logo’s op zichzelf hadden gestaan was het me waarschijnlijk niet opgevallen.

    Dit is een leuke voor de voetbalfans…

    Marketing
    14.10.2025

    Marketing gedijt via netwerken en menselijke expertise in plaats van AI

    Het gebruik van kunstmatige intelligentie wordt ook in de marketingwereld steeds vanzelfsprekender. Toch is het inzetten...

    Marketing
    30.09.2025

    Nespresso-koffie en andere premium merken steeds vaker via Bol verkrijgbaar

    Webwinkel Bol heeft steeds vaker internationale premium merken te koop staan. Naast machines van Nespresso kan er nu...

    Marketing
    10.09.2025

    Loop Playbook van HubSpot vereenvoudigt het werk van marketeers

    Mede door de toenemende populariteit van AI klikken steeds minder mensen die van zoekmachines gebruikmaken vervolgens...

    Annemerel de Jongh
    Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

    Share this post

    DutchCowboys

    Partners

    Redbanana Springbok Agency

    Leadinfo

    E-mail

    Hosted by

    partner-logo
    • Nieuws melden
    • Cookies
    • Colofon
    • Adverteren
    • Over ons
    • Sitemap
    © 2025 www.dutchcowboys.nl