Volgens Bloomberg is ook Samsung bezig met een zogenaamde ‘smartwatch‘, en willen ze Apple zelfs af gaan troeven. Het grootste techbedrijf uit Azie heeft een dergelijk horloge al een tijdje in ontwikkeling, alsdus Lee Young Hee, executive VP van Samsung’s mobiele tak, in gesprek met Bloomerg. “Uiteraard bereiden wij ook producten voor de toekomst voor, het horloge is er daar zeker een van.“
Lee heeft nog geen antwoord op de vraag welke functies het zal hebben, wat de verkoopprijs wordt en wanneer het beschikbaar komt. De reactie van Samsung volgt op het nieuws van eind vorige maand, toen mensen bekend met de plannen van Apple wisten te melden dat het Amerikaanse bedrijf zo’n 100 product designers heeft die werken aan een ‘wristwatch-like device‘, dat mogelijk een aantal dezelfde functies heeft als van de iPhone en iPad.
De wereldwijde horloge markt zal dit jaar meer dan $60 miljard omzetten, het eerste bedrijf dat met een horloge komt dat kan multitasken kan mogelijk flink wat klanten binden en zo mogelijk ook de verkoop van telefoons, tablets of TV’s een boost geven.
“The race is on to redesign the mobile phone into something that you wear,” aldus Marshal Cohen, een analyst bij NPD Group in Port Washington, New York. “We’re going to see formidable competition coming from many different directions — from device makers, accessory makers, even fashion designers.”