Consumenten in opkomende markten staan meer open voor online advertising dan hun tegenhangers in de meer volwassen markten. Zo blijkt uit van een onderzoek van Microsoft, Mindshare en Worldwide in Brazilië, Canada, China, Frankrijk, India, Japan, Mexico, Rusland, Groot-Brittannië en de VS.
De onderzoekers merken op dat in groeimarkten een meerderheid van 11% meer online reclames zou willen zien, terwijl in de volwassen markten een meerderheid van 12% minder advertenties op het internet wil. In het rapport wordt opgemerkt dat in groeimarkten een meerderheid van 17% meer videoreclames zou willen zien. In de groeimarkten staat ook een kleine meerderheid van 1% positief tegenover het uitbreiden van het aanbod aan banners, terwijl in de volwassen markten 29% dat aantal liever wil verkleinen.
Ook tegenover andere vormen van online reclame – zoals animated banners, map ads, embedded video ads en widgets – werd in de groeimarkten een positieve houding opgetekend, terwijl in mature markten steevast afwijzende reacties werden genoteerd. “De grotere openheid tegenover online reclame in mature markten heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat het medium voor vele consumenten nog relatief nieuw is, waardoor ze positiever staan tegenover elke vorm van online content,” merken de onderzoekers nog op. Via