Het is makkelijk om een hit op de iPhone aan het toeval toe te schrijven, gezien de bijna compleet random natuur van wat er op enig moment in de top tien staat, net zo goed gevoed door willekeur als door echte kwaliteit.
Maar als je na een megaknaller als Angry Birds een volgende game op de markt brengt die binnen een week zo’n miljoen exemplaren verkoopt (of het nou maar een euro kost of niet) dan heb je of de wind heel erg mee, of dan heb je als uitgever een neus voor talent. Dus ontwikkelaars van mobiele games; zorg dat je bij Chillingo een game mag uitgeven, want dan is het vermoedelijk van eenzelfde kwaliteit als Cut The Rope.
Het spelprincipe is zoals altijd simpel. Er zit een beestje op het scherm en er zijn altijd drie snoepjes die je het wil voeren. In beginsel hangen deze snoepjes aan touwtjes vast en door de touwtjes in de juiste volgorde door te snijden moet je zorgen dat alle snoep in de maag van het beestje terecht komt. Simpel. Lees het hele stuk verder op Gamecowboys.