01.08.2007
Advertising

Waarom Google DoubleClick kocht

By: Henk de Hooge

BlogAdvertising
1185949719google-doubleclick.jpg
1185949719google-doubleclick.jpg

Bij de overname van DoubleClick door Google enkele maanden geleden werd er nogal gespeculeerd over de redenen van de overname.

Waarschijnlijk hebben alle speculaties die nog steeds de ronde doen er toe geleidt dat Google een verklaring heeft opgesteld over de strategische waarde van de overname.

Belangrijkste punten zijn:

1. DoubleClick’s products and technology are complementary to our search and and content-based text advertising business, and give us new opportunities to improve online advertising for consumers, advertisers and publishers.

2. Historically, we’ve not allowed third parties to serve into Google’s AdSense network, which has made it hard for advertisers to get performance metrics. Together, Google and DoubleClick can deliver a more open platform for advertisers, and provide the metrics they need to manage marketing campaigns .

3. By combining Google’s infrastructure with DoubleClick’s knowledge of agencies and publishers, we can create the next generation of more innovative ad serving technology, one that significantly improves the efficiency and effectiveness of online advertising.

4. To manage ad inventory, some of the largest publishers use DoubleClick DART for Publishers – but a good portion of it goes unsold. It’s our view that the combination of DoubleClick and Google will help these publishers succeed by monetizing their unsold inventory.

De punten 1, 2 en 3 zijn hartstikke helder en zeggen veel over de strategie van het zoekmachinebedrijf. Echter punt 4 lijkt van doorslaggevende waarde te zijn geweest voor de overname als je beseft wat voor inventory Google bezit.

Het volledige bericht is te lezen op het Officiele Google Blog.

Share this post