Bedrijfsblog is geen bittere noodzaak

Vorig artikel Volgend artikel
1174379390weblog

Planet schrijft: Veel bedrijven worstelen met de vraag of ze een weblog moeten starten. In ons land is nog niet één procent van alle bedrijven overstag gegaan. Volgens onderzoeker Mark van der Werf is dat niet erg.

Tijdens de EuroBlog 2007 conferentie in Gent werden vrijdag de resultaten van een onderzoek naar corporate blogs gepresenteerd. Er werden 300 technologiebedrijven uit tien verschillende landen ondervraagd. In Europa bleek slechts 2,5 procent over een weblog te beschikken. Bedrijven in Azië scoorden met 5,5 procent hoger, terwijl de VS aan kop gaat met 14 procent.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Lewis PR. Dit PR-bureau zegt wekelijks meerdere bedrijven aan de lijn te krijgen met de vraag of het zinvol is om een weblog te starten. Om hierop een goed antwoord te kunnen formuleren heeft het bedrijf de actuele stand van zaken in kaart gebracht.

In Europa blijken het vooral marketing-, communicatie- en technologiebedrijven die een weblog starten. Alleen in de Verenigde Staten zijn er ook bedrijven buiten deze sectoren die beschikken over een weblog. Lees het hele artikel op Planet

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies