Mei: maand van het weblog!

Vorig artikel Volgend artikel
1119084150calender

Houden weblogs hun eigen hype in stand? Korte tijd leek het erop dat weblogs alleen werden gelezen door de bloggers zelf.

Door frequent naar elkaar te linken en hosanna-berichten te posten leek het succes van de blogs een 'self-fulfilling prophecy'.

Na de maanden mei en juni weten we wel beter. Offline giganten als Ahold en TPG Post voorzien hun sites van RSS-feeds, Nuon blogt stiekem en Paul Molenaar treedt toe tot de club van Blogging CEO's.

In Nederland zagen we afgelopen maand nog meer bewijzen dat de mediaconsumptie opschuift richting actieve internetsites. Denk daarbij aan de toekenning van de Zilveren Prichettprijs aan Bieslog of de prijs voor beste niet-engelstalige marketing weblog voor Mediafact!

Zelfs Elsevier besteedt aandacht aan bloggend Nederland en Emerce (ooit papier) recruteert schrijftalent in de blogosphere.

Wat mij wel opvalt deze maand, is dat de uitleg van weblog meestal neerkomt op 'online dagboek'. Maar was het juist niet zo dat een dagboek alleen voor jezelf was? Liefst nog met zo'n krakkemikkig slotje erop?

Nee, dan de weblogs. Die knallen hun leven (en meer) online in de hoop dat de hele wereld het leest en reageert. Tijd voor een nieuwe definitie...

Weblog: meekijken met iemands visie/selectie uit de informatie chaos.

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies