Nielsen: Veel nieuwe bloggers en bloglezers

Vorig artikel Volgend artikel

Blogs worden soms over het hoofd gezien als een belangrijke bron van online buzz in vergelijking met sociale netwerken, maar toch blijft de belangstelling van de consument in blogs groeien. Tegen het einde van 2011 volgde NM Incite (Nielsen) meer dan 181 miljoen blogs over de hele wereld, dat was 5 jaar eerder, in 2006, nog 36 miljoen.

Het is geen verrassing dat het groeiende aantal blogs ook voor een groei van het aantal bloggers zorgt. In totaal zijn er 6,7 miljoen mensen die publiceren op blogs, en dan zijn er nog eens 12 miljoen die blogs schrijven met behulp van hun sociale netwerken.

Verder is de meerderheid van alle bloggers vrouw, en de helft van alle bloggers is tussen de 18-34 jaar oud. Verder zijn ze goed opgeleid: 7 van de 10 bloggers heeft op een universiteit gezeten waarvan de meederheid ook is geslaagd. Bloggers zijn erg actief op alle verschillende sociale media: "they're twice as likely to post/comment on consumer-generated video sites like YouTube, and nearly three times more likely to post in Message Boards/Forums within the last month." Meer in deze blog van Nielsen.

Nielsen: Veel nieuwe bloggers en bloglezers

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies