Een Tweet is zo verstuurd, beperkt tot 140 tekens en snel uit de context gehaald. En dat levert smeuïge reacties en trending topics op, terwijl uit het oog verloren wordt waar het nou eigenlijk over ging. Een beetje zoals koppen in de krant of citaten van mensen die uitgelicht worden, maar niet representeren waar het gesprek over ging. Twitter heeft daarop iets bedacht:
Er is een nieuwe “Related headlines” functie actief voor Tweets die embedded zijn op websites. Deze functie zorgt er voor dat je naast deze Tweet ook de context kunt zien waarin deze geplaatst is, doordat extra informatie getoond wordt.
Op de eigen blog plaatst Twitter het volgende voorbeeld. De Tweet van NBA speler Jason Collins waarin hij reageert op alle steun -zelfs van president Obama- die hij na zijn “coming out” kreeg, werd duizenden keren geretweet, en nu dus voorzien van links die duidelijkheid bieden over waar de Tweet over gaat:
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024