Turkcell wist met een relatief eenvoudige Twitter competitie 3.6 miljoen mensen te bereiken. Ze wilde meer bekendheid onder de zware internetgebruikers, rondom de lancering van de nieuwe smartphones met mobiel internet. Die zijn wel geïnteresseerd in mobiel internet en zijn sneller geneigd de boodschap te verspreiden onder hun vrienden, aldus Turkcell.
Maar ze besloten om het anders aan te pakken. Niet via een saaie bannercampagne, maar via een live competitie op Twitter. Want daar zit deze doelgroep. Ze organiseerde een 7 daagse competitie, waarbij ze enerzijds Twitter en anderzijds live videostreaming gebruikte.
Ze plaatste een box vol met prijzen voorzien van post-its, voor de camera. Hiervoor hadden ze een speciale mini website opgericht, voorzien van een Twitter stream en live video. Ze vroegen de aanwezige Twitteraars om te Twitteren wat er op deze post-its stond geschreven. Bij elke juiste Tweet werd de post-it verwijderd. Daarbij moest er gebruik gemaakt worden van de hashtag #turkcelltweet. Het leuke is dat Turkcell ook een aantal spelletjes met de Twitteraars deed en ze op het laatst vroeg, om hun bericht door een bekendheid te laten Retweeten. En sommige lukte dat ook.
Het resultaat was een totaal van 56.734 Twitter berichten, die samen 3.6 miljoen mensen hebben bereikt. Daarbij stond de hashtag acht dagen lang als trending topic in Turkije genoteerd. Hoeveel smartphones ze dankzij deze actie verkocht hebben is niet duidelijk. Aan bekendheid en aandacht hebben ze in ieder geval niet te klagen. Via
Verder lezen over Smartphone
Mobile23.04.2024
Wanneer geef ik mijn kind zijn of haar eerste telefoon?
Mobile19.04.2024
OPPO introduceert nieuw Reno-toestel: OPPO Reno11 F 5G
Automotive18.04.2024
Elektrische auto-maker Polestar komt met een smartphone
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AIOnline30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Gaming26.03.2024
Sonic krijgt zijn eigen Fall Guys-achtige game: Sonic Toys Party
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024