De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het gebruik van Twitter is het afgelopen jaar met zo’n 343% gegroeid. Het ‘microblog’ werd begin 2007 gelanceerd en is volgens recente cijfers (PDF) van onderzoeksbureau Nielsen Online het snelst groeiende sociale netwerk.
Naast de hardcore Twitterazzi die het al vanaf de eerste maanden na de lancering veel gebruiken, ontdekken ook steeds meer bedrijven en onderwijsinstituten de dienst. Er zijn inmiddels ook al wat klonen, bedoeld voor bijvoorbeeld interne communicatie op bedrijfsnetwerken: Yammer, Present.ly en Blue Twit van IBM.
Twitter is het antwoord op de overvloed aan mail, aldus consultant en informatiespecialist Timo Kouwenhoven van adviesbureau DNV-Cibit in Bilthoven. “Door het en masse omarmen van e-mail graven we ons eigen graf“, aldus Kouwenhoven, die zelf ook actief is op Twitter. E-mail schept volgens Kouwenhoven verkeerde verwachtingen. “De verzender heeft niet de intentie om dagen te wachten op een antwoord. Ergens verwacht hij dat alle ontvangers zullen antwoorden, of liever nog, de beste antwoorden het eerst komen.“
Bij Twitter bepalen mensen zelf wat ze wanneer ontvangen. Wie geïnteresseerd is, kan bepaalde mensen of onderwerpen volgen. Je neemt een ‘abonnement’ op een persoon of een thema. Kouwenhoven: “Twitter prikkelt het delen van kennis. Of beter nog, het mobiliseert kennisdelen.”
Via: Nrc.nl
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024