Social Media16.09.2015

Volgers op social media omzetten in euro’s #SocialCurrency


Onepiece gaat als eerste merk volgers op sociale media omzetten in euro’s. Vorig jaar hebben ze in New York al een systeem in gebruik genomen waarmee klanten na inloggen en eventueel delen van het merk korting kregen op hun Onepiece items. Dit bracht zo ontzettend veel teweeg in de VS dat de internationale uitrol hiervan een logische volgende stap is.

#SocialCurrency

Onepiece is het populaire merk uit Noorwegen dat wereldwijd bekend is door hun Jumpsuits. Deze week hebben ze een nieuwe valuta gelanceerd: sociale media volgers aKa #Socialcurrency.

Brand Ambassador

De campagne is gelinkt aan het nieuw gelanceerde ambassadeursplatform Brandbassador.com. Een platform dat op dit moment 120 miljoen mensen wereldwijd bereikt door ambassadeurs in te zetten om mond-op-mond reclame voor merken te creëren.

Zo creëren deze ambassadeurs bijvoorbeeld kortingscodes die zij via hun sociale media verspreiden en ontvangen commissie over alle sales die via hun kanalen binnenkomen.

Social media accounts

Sinds gisteren (15 september) kunnen klanten wereldwijd hun sociale media accounts (Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Vine, Pinterest en YouTube) linken in de checkout op de website van onepiece.com. Dit doen ze door te kiezen voor de optie “afrekenen met social currency.”

Het platform zet vervolgens het aantal volgers om in waarde. Iedere 500 volgers zijn €1 waard (tot een max van €170). Deze korting wordt direct toegevoegd aan de winkelmand zodat de bestelling gewoon eenvoudig afgerond kan worden.

Geen 500 volgers? Geen probleem. Mensen met een lager aantal sociale volgers kunnen korting ontvangen door #SocialCurrency te delen op Twitter en Facebook en ontvangen daarvoor €20 korting. De totale waarde die door de klant wordt gecreëerd is éénmalig geldig.

Jumpsuit

De drie Noren Thomas Adams, Henrik Nørstrud en Knut Gresvig zochten op een zondag in 2007 naar het hoogtepunt van chillwear. Het idee om een hoodie en sweatpants te verbinden door een gigantische rits te gebruiken resulteerde in de Onepiece jumpsuit, uitgegroeid tot het key-item van het merk.

Vandaag de dag zijn ze een wereldwijde beweging van slackers, en tellen ze 10 Concept Stores, meer dan 1.000 verkooppunten in meer dan 100 landen en meer dan 1 miljoen fans wereldwijd.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen