Volgers op social media omzetten in euro’s #SocialCurrency

Volgers op social media omzetten in euro’s #SocialCurrency

Vorig artikel Volgend artikel

Onepiece gaat als eerste merk volgers op sociale media omzetten in euro’s. Vorig jaar hebben ze in New York al een systeem in gebruik genomen waarmee klanten na inloggen en eventueel delen van het merk korting kregen op hun Onepiece items. Dit bracht zo ontzettend veel teweeg in de VS dat de internationale uitrol hiervan een logische volgende stap is.

#SocialCurrency

Onepiece is het populaire merk uit Noorwegen dat wereldwijd bekend is door hun Jumpsuits. Deze week hebben ze een nieuwe valuta gelanceerd: sociale media volgers aKa #Socialcurrency.

Brand Ambassador

De campagne is gelinkt aan het nieuw gelanceerde ambassadeursplatform Brandbassador.com. Een platform dat op dit moment 120 miljoen mensen wereldwijd bereikt door ambassadeurs in te zetten om mond-op-mond reclame voor merken te creëren.

Zo creëren deze ambassadeurs bijvoorbeeld kortingscodes die zij via hun sociale media verspreiden en ontvangen commissie over alle sales die via hun kanalen binnenkomen.

Social media accounts

Sinds gisteren (15 september) kunnen klanten wereldwijd hun sociale media accounts (Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Vine, Pinterest en YouTube) linken in de checkout op de website van onepiece.com. Dit doen ze door te kiezen voor de optie "afrekenen met social currency.”

Het platform zet vervolgens het aantal volgers om in waarde. Iedere 500 volgers zijn €1 waard (tot een max van €170). Deze korting wordt direct toegevoegd aan de winkelmand zodat de bestelling gewoon eenvoudig afgerond kan worden.

Geen 500 volgers? Geen probleem. Mensen met een lager aantal sociale volgers kunnen korting ontvangen door #SocialCurrency te delen op Twitter en Facebook en ontvangen daarvoor €20 korting. De totale waarde die door de klant wordt gecreëerd is éénmalig geldig.

De ongelofelijk grote Onepiece community speelt een grote rol in ons succes en onze spirit. Daarom zijn we altijd op zoek naar spannende nieuwe manieren om te verbinden met onze social fanbase en hen te belonen voor hun geweldige steun. Na wat we zagen gebeuren in New York waren we van mening dat we al onze klanten de gelegenheid moesten geven om hiervan deel uit te maken, waar ze ook ter wereld wonen.
- CEO & co-founder Thomas Adams
ceo-onepiece

Jumpsuit

De drie Noren Thomas Adams, Henrik Nørstrud en Knut Gresvig zochten op een zondag in 2007 naar het hoogtepunt van chillwear. Het idee om een hoodie en sweatpants te verbinden door een gigantische rits te gebruiken resulteerde in de Onepiece jumpsuit, uitgegroeid tot het key-item van het merk.

Vandaag de dag zijn ze een wereldwijde beweging van slackers, en tellen ze 10 Concept Stores, meer dan 1.000 verkooppunten in meer dan 100 landen en meer dan 1 miljoen fans wereldwijd.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies