Social Media29.01.2015

Inschrijving voor Facebook Awards 2015 geopend


Naast werk op Facebook kan ook werk op Instagram worden ingestuurd

De inschrijvingen voor de 2015 Facebook Awards zijn weer geopend. De 2015 editie heeft enkele spannende wijzigingen voor adverteerders.

De Facebook Awards (eerder bekend als de Facebook Studio Awards) zijn in het leven geroepen om het meest creatieve werk op Facebook – en dit jaar voor het eerst ook Instagram – in de spotlights te zetten. Winnend werk is echter niet alleen een lust voor het oog. Het stuwt bovendien bedrijfsresultaten. Merken en bureaus die hun werk insturen hebben de kans om internationale erkenning te krijgen van de toppers uit het vak – inclusief leden van het Facebook Creative Council – en om de standaard te zetten voor uitmuntendheid in marketing op Facebook en Instagram.

De inschrijvingen zijn geopend tot 1 april 2015 en winnaars zullen later in de zomer bekend worden gemaakt.

facebook_award
facebook_award

Wat is nieuw?
Marketing evolueert en de Facebook Awards ook. Dit jaar heeft Facebook het programma op de volgende manieren geüpdatet:

Meer categorieën. Dit jaar heeft Facebook vier categorieën toegevoegd om meer aspecten van creatieve uitmuntendheid te belichten. Dit zijn de categorieën van dit jaar:

  • Integrated Campaign: Geeft erkenning aan campagnes die een samenhangend verhaal vertellen via verschillende kanalen.
  • Craft: Erkent kwaliteit in film, fotografie, copywriting en/of user experience
  • Social Technology (nieuw): Erkent de beste integratie of toepassing van technologie
  • Media Strategy (nieuw): Erkent creatief en effectief gebruik van media op Facebook door gebruik te maken van insights, data en targeting om strategie op aan te passen en om bedrijfsresultaten te stuwen
  • Facebook for Good (nieuw): Erkent kwaliteit in campagnes die gecreëerd zijn voor goededoelenorganisaties
  • New Frontiers (nieuw): Geeft erkenning aan campagnes voor snelgroeiende markten, inclusief India, Zuidoost-Azië, Latijns America, Afrika en het Midden-Oosten.

Instagram campagnes.
In het verleden werden de Facebook Awards uitgereikt aan campagnes die op Facebook liepen. Dit jaar wordt ook werk op Instagram meegenomen in de competitie (in de Craft categorie).


Hoe doe je mee
De Facebook Awards zijn geopend voor campagnes die tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015 liepen. Het werk mag in iedere taal zijn, maar de aanmelding moet in het Engels worden ingediend. Om je campagne aan te melden en voor meer details kun je terecht op de Facebook Awards website: https://www.facebook-studio.com/awards/

Facebook
Facebook
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt