Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Binnenkort heb je wellicht een nieuwe optie wanneer je een Facebookpost wilt boosten. Dit ontdekte Dennis Yu van het bedrijf Portage Co. Hij zag dat hij er niet alleen voor kon kiezen zijn post onder de aandacht te brengen bij vrienden en vrienden van vrienden, of mensen die hij zelf had uitgekozen. Hij kon ook kiezen voor look-a-likes van zijn volgers. Mensen die dus qua profiel lijken op op de mensen die zijn pagina al volgen.
Dennis Yu schrijft op zijn eigen marketingblog over deze ontwikkeling:
“Hoewel we eerder boosted posts bekritiseerd hebben, lijkt dit niet alleen een goede optie voor kleine ondernemingen, maar voor de meeste ondernemingen. Zolang je je conversie goed kunt volgen en je hebt goede content, dan ben je met een boosted post naar mijn idee voor tweederde binnen.”
De “Look-a-like’-functie voor boosted posts zit waarschijnlijk nog in de testfase, want er is slechts een kleine groep mensen die er op dit moment gebruik van kan maken. Wij denken – net als Dennis Yu – dat dit best wel eens kan gaan aanslaan.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023