Facebook Instant Articles nu beschikbaar voor iPhone

Facebook Instant Articles nu beschikbaar voor iPhone

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook introduceerde gisteren een nieuw product: Instant Articles. Een nieuwe manier voor uitgevers voor het creëren van interactieve artikelen op Facebook. Omdat we steeds vaker nieuws op onze mobiele devices ontvangen en lezen, wil Facebook de gebruikerservaring daar sneller, mooier en beter gaan maken.

Mensen delen veel artikelen op Facebook, en dan met name vanuit de mobiele app. Voorheen hadden deze verhalen gemiddeld een seconde of 8 nodig om in te laden, met afstand het traagste content type op Facebook. Met Instant Articles moet dit volgens het sociale netwerk zo'n 10 keer sneller worden dan de standaard voor het mobiele web gemaakte artikelen.

Partners

Facebook werkt samen met 9 launch partners voor deze nieuwe Instant Articles: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel en Bild.

iPhone

Instant Articles zal in eerste instantie lanceren op Facebook voor de iPhone met een speciale set verhalen gepubliceerd door The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC en The Atlantic.

Ontwikkeling

Instant Articles zal uiteraard verder ontwikkeld worden met bestaande en nieuwe partners en er zal ook geluisterd worden naar gebruikers en lezers om de ervaring te optimaliseren. Over de uitrol naar andere platformen buiten de iPhone is niks bekendgemaakt.

Introducing Instant Articles, a new tool for publishers to create fast, interactive articles on Facebook.

Posted by Facebook Media on Tuesday, May 12, 2015

Instant Articles

Samen met de betere en snellere ervaring biedt Instant Articles ook een aantal nieuwe interactieve functies die ervoor zorgen dat uitgevers hun verhaal op nieuwe manieren tot leven kunnen brengen.

  • Inzoomen op hoge resolutie foto's
  • Interactieve map verkennen
  • Luisteren en kijken naar audio en video
  • Liken en reageren op de afzonderlijke onderdelen van een artikel.

Voor uitgevers

Instant Articles is ontworpen om uitgevers meer controle te geven over hun verhalen, de merkbeleving en ook een manier om het te monetizen. Als uitgever kan je zelf advertenties verkopen voor in de artikelen, of ervoor kiezen om Facebook's Audience Network te gebruiken om met de onverkochte ruimte alsnog geld te verdienen.

Verder is er ook de mogelijkheid om data en verkeer via comScore en andere analyse tools te werven.

Website

Maar met deze nieuwe manier van maken en delen van content komt de gebruiker niet meer op de website van de betreffende uitgever. En dus zal er per uitgever, website, weblog gekeken moeten worden in hoeverre dit interessant kan zijn!

Fundamentally, this is a tool that enables publishers to provide a better experience for their readers on Facebook. Instant Articles lets them deliver fast, interactive articles while maintaining control of their content and business models.
- Chris Cox, Facebook Chief Product Officer
Instant-article-photo
Instant-article-video

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies