Facebook helpt marketeers om expats te bereiken

Facebook helpt marketeers om expats te bereiken

Vorig artikel Volgend artikel

Mensen die in het buitenland wonen en werken gebruiken Facebook om in contact te blijven met vrienden en familie thuis. Ze delen belangrijke momenten in hun leven, maar ook de dagelijkse gebeurtenissen. Expats gebruiken Facebook niet alleen om contact te houden met mensen, ze volgen ook merken, organisaties, bekende mensen en nieuwsbronnen die zo een belangrijke band met het thuisland bieden. Om bedrijven te helpen met het bereiken van mensen die in het buitenland wonen, kondigt het sociale netwerk nu nieuwe targetfuncties aan om adverteerders handvatten te bieden om deze 92 miljoen expats op Facebook te bereiken.

Marketeers kunnen hun advertenties richten op expats in een land (bijvoorbeeld 'expats die in Brazilië wonen') en op expats uit een specifiek land (bijvoorbeeld 'mensen geboren in Brazilië die nu ergens anders wonen'). Deze manier van targeting is momenteel alleen nog maar beschikbaar voor mensen uit Brazilië, Indonesië, China, Zuid-Afrika en India.

Het is voor Nederlandse expats dus nog niet beschikbaar, onduidelijk is of/en wanneer dit wel het geval zal zijn.

Ethihad Airways Case

Veel expats gaan rond de feestdagen naar huis. Etihad Airways, de luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten, zag de mogelijkheid om - in het kader van Diwali - in contact te komen met de 27 miljoen Hindoes op Facebook die buiten India wonen.

Zoals veel feestdagen is Diwali een feestdag die je doorbrengt met familie en vrienden. Door de expat targetfunctie te gebruiken kon Etihad expats bereiken met berichten over naar huis vliegen met de feestdagen. Zo kon het 536.000 Indiase expats die in het Midden-Oosten wonen bereiken. Dit leidde tot 700 boekingen en een 50X ROI.

"Mensen verwachten dat communicatie persoonlijk, relevant en mobiel is. Met deze targetfunctie van Facebook konden we in contact komen met een zeer relevant publiek en ze iets bieden wat van echte waarde voor ze was. Dat is het geheim van een goede campagne." - Andrew Ward, VP marketing bij Etihad Airways.

etihad
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies