De geschiedenis van advertenties op social media

De geschiedenis van advertenties op social media

Vorig artikel Volgend artikel

In 2007 lanceerde Facebook Pages. Dit wordt door veel mensen gezien als de eerste mogelijkheid voor bedrijven om te adverteren op social media. Het was de eerste keer dat merken door middel van social media hun (potentiële) klanten konden bereiken. 

Drie jaar later, in 2010, kwam Twitter met de 'promoted tweet' en anno 2014 heeft vrijwel ieder social media-platform iets te bieden voor bedrijven (of staat het op de planning). Van Pinterest tot LinkedIn en van Snapchat tot Instagram.

Mashable zette de geschiedenis van advertenties op social media in een handige infographic. 

Een aantal interessante feitjes uit de infographic:
- Hoewel sommige mensen beweren dat Twitter 'dood' is (of langzaam dood gaat), stijgen de advertentie inkomsten nog steeds.
- Mobiele advertentie inkomsten stijgen harder op Facebook dan andere inkomsten.
- Hoewel bedrijven meer investeren in Facebook-advertenties, wordt er beter geklikt op Twitter-advertenties. Waarom bedrijven dan toch meer in Facebook investeren? Goede vraag.
- Een gesponsorde post op Tumblr wordt vele malen vaker gerepost dan een normale post op Tumblr (10.000x tegenover 14x). 

Bekijk de volledige infographic hieronder

social media ads

Meer content

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten en witte gadgets.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies