De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twee Nederlandse moeders hebben met een team van 6 mensen een jaar lang gebouwd aan een nieuw sociaal netwerk speciaal voor moeders. De naam van de community is Motherbook. De reden om een dergelijke community te starten is volgens initiatiefnemers Sabrina Raphael en Mirjam Leslie-Pringle omdat Facebook uitgewaaierd is tot het nieuwe web.
In de VS is een dergelijk moederplatform, genaamd Café Mom, al een grote hit. Het stond zelfs in de top 50 van nieuwe websites van Time en haalde 5 miljoen euro aan investeringen op.
Motherbook bevat een aantal onderdelen die nog niet op andere sociale netwerken te zien zijn geweest zoals de bucketlist. “Elke moeder wil een aantal dromen verwezenlijken, een wereldreis maken, gokken in Vegas of een week op yoga-retreat. Wij geven de mogelijkheden om deze dromen uit te dragen via de bucketlist en zullen maandelijks een wens in vervulling laten gaan,” zegt Raphael.
Een andere functionaliteit is het winkeltje dat is ontstaan om precies dezelfde reden als die waar het bestaansrecht van Motherbook op gebaseerd is. “Marktplaats is anoniem, je weet niet bij je wie je wat koopt. De meeste advertenties zijn commercieel en tussen alle spullen zit veel ruis. Motherbook brengt dit weer tot de kern samen. Moeders hebben, net zoals op Koninginnedag, een eigen winkeltje met daarin tweedehands maar wellicht zelfs nieuwe of eigengemaakte spullen. Je ziet direct van wie je wat koopt,” aldus Leslie-Pringle.
· Iedere maand besteedt het online magazine aandacht aan een Bekende Mother in de vorm van een diepgaand interview, waarbij diens goede doel een maand de homepage van Motherbook siert. In december komt Katja Schuurman aan het woord en de maand januari is voor Barbara Barend. In november is Kim van Kooten de Bekende Mother.
· Je eigen profielpagina kent enkele originele mogelijkheden om je profiel uit te breiden. Denk aan je favoriete heels en de eerder genoemde bucketlist.
· Een exclusieve veiling, Exclusives genoemd op de website, waarbij je in het bezit kunt komen van exclusieve items die (nog) nooit in de winkel zijn geweest, zoals de Bugoboo mini Rodini.
Verder lezen over Social Network
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Social Media06.04.2024