Zijn niche netwerken de Facebooks van de toekomst
?

Twee Nederlandse moeders hebben met een team van 6 mensen een jaar lang gebouwd aan een nieuw sociaal netwerk speciaal voor moeders. De naam van de community is Motherbook. De reden om een dergelijke community te starten is volgens initiatiefnemers Sabrina Raphael en Mirjam Leslie-Pringle omdat Facebook uitgewaaierd is tot het nieuwe web.

In de VS is een dergelijk moederplatform, genaamd Café Mom, al een grote hit. Het stond zelfs in de top 50 van nieuwe websites van Time en haalde 5 miljoen euro aan investeringen op.

Zijn niche netwerken de Facebooks van de toekomst
?

Motherbook bevat een aantal onderdelen die nog niet op andere sociale netwerken te zien zijn geweest zoals de bucketlist. "Elke moeder wil een aantal dromen verwezenlijken, een wereldreis maken, gokken in Vegas of een week op yoga-retreat. Wij geven de mogelijkheden om deze dromen uit te dragen via de bucketlist en zullen maandelijks een wens in vervulling laten gaan," zegt Raphael.

Een andere functionaliteit is het winkeltje dat is ontstaan om precies dezelfde reden als die waar het bestaansrecht van Motherbook op gebaseerd is. "Marktplaats is anoniem, je weet niet bij je wie je wat koopt. De meeste advertenties zijn commercieel en tussen alle spullen zit veel ruis. Motherbook brengt dit weer tot de kern samen. Moeders hebben, net zoals op Koninginnedag, een eigen winkeltje met daarin tweedehands maar wellicht zelfs nieuwe of eigengemaakte spullen. Je ziet direct van wie je wat koopt," aldus Leslie-Pringle.

· Iedere maand besteedt het online magazine aandacht aan een Bekende Mother in de vorm van een diepgaand interview, waarbij diens goede doel een maand de homepage van Motherbook siert. In december komt Katja Schuurman aan het woord en de maand januari is voor Barbara Barend. In november is Kim van Kooten de Bekende Mother.

· Je eigen profielpagina kent enkele originele mogelijkheden om je profiel uit te breiden. Denk aan je favoriete heels en de eerder genoemde bucketlist.

· Een exclusieve veiling, Exclusives genoemd op de website, waarbij je in het bezit kunt komen van exclusieve items die (nog) nooit in de winkel zijn geweest, zoals de Bugoboo mini Rodini.

Reacties (4)

    • Arjan

    ligt het aan mij, of doen alle footer links het niet????

    Di 13 nov 2012, 13:18 [reply]

  • Indd .. alleen in IE werkt het (voor de verandering)... div.background-glow hangt er overheen... gevalletje Cross-browser.

    Verder geloof ik wel in deze niche netwerken afhankelijk van het onderwerp ... en moeders lijkt mij wel een heel goed onderwerp voor een netwerk. Succes!

    Di 13 nov 2012, 14:47 [reply]

    • Oblomov

    Is het niet zo dat het woord "Book" in combinaties met een sociaal netwerk juridische problemen op gaat leveren?

    Di 13 nov 2012, 15:06 [reply]

    • CowboyTim

    @Oblomov - kan idd en daarnaast getuigt het van non-creativiteit.

    Dit soort grappige kleine niche netwerkjes zijn gewoon de forums van "vroeger". Alleen dan in een quasi kek en hip jasje en een hoop poeha.

    De toekomst zal heel iets anders zijn, social networks zijn dan alweer achterhaald.

    Di 13 nov 2012, 16:56 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines