50+ers laatste jaar massaal op Social Media

Vorig artikel Volgend artikel
50+ers laatste jaar massaal op Social Media

Onderzoek van een jaar geleden toonde al aan dat in Nederland ouderen meer tijd achter hun computer zaten dan naar de televisie aan het kijken waren. Dit beeld van aktieve ouderen op het internet wordt nog een versterkt door nieuw Amerikaans onderzoek van PewResearchCentre. Dat onderzoek laat zien dat de groei van 50+ers op de sociale media in één jaar spectaculair is gestegen. Voor deze senioren in Amerika geldt nu dat 42% ook gebruikt maakt van de sociale media.Vorig jaar was dat nog slechts 22%! In de leeftijdscategorie van 50-64 is nu bijna de helft op Sociale Media (47%) en bij mensen boven de 65 jaar een kwart.  Er is geen reden te veronderstellen dat deze groei-cijfers voor Nederland opvallend zullen afwijken. 

Deze spectaculaire groei in acceptatie en gebruik wordt nog beter in perspectief geplaatst als men bedenkt dat in september 2005 nog maar ruim 5% van deze leefdtijdscategorieën op Sociale Media was vertegenwoordigd en de up-swing pas in 2008 op gang is gekomen. De grote groei in het gebruik van Sociale Media onder jongeren (18-29jaar) was overigens tussen 2005 en 2008: naar 67%. Nu is deze groep nog steeds dominant op de sociale Media met 86%. De groep van 30-49jarigen is met 61% vertegenwoordigd.

Meer content

Dick Ahles

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies