Olympische hyves van start

Vorig artikel Volgend artikel
Olympische hyves van start

Vanaf vandaag gaat de Olympische Spelen Hyve van start. De Telegraaf en Hyves creëren samen een unieke verzamelplaats met nieuws en achtergronden rondom de Olympische Spelen.

Centraal staat de olympischespelen.hyves.nl. Op deze pagina wordt een overzicht getoond van alle Nederlandse olympiërs met een Hyves-account, het laatste nieuws en achtergronden vanuit Peking en een uitgebreide agenda van alle evenementen waar de Nederlandse sporters aan deelnemen.

De Telesport-redactie van De Telegraaf verzorgt middels dagelijkse blogs een uniek beeld vanuit onder andere het perscentrum in Peking, op locatie tijdens wedstrijden of vanuit het Holland Heineken House. De Olympische Spelen Hyve wordt deels ter plekke vanuit Peking, deels vanuit de redactie in Amsterdam beheerd.

De Hyves-pagina heeft een directe koppeling naar het poulespel “Telesport Peking Poule”. Na de successen van de Telesport EK Poule en TourPoule met in totaal meer dan 250.000 deelnemers, is nu ook een Peking Poule opgericht.

Yme Bosma, Manager Business Development & Partnerships bij Hyves: "De samenwerking met Telesport biedt onze Hyvers de mogelijkheid om op persoonlijke wijze bij de Olympische Spelen betrokken te worden. Door reporters, sporters en supporters bij elkaar te brengen onstaat een uniek platform waarop zij met elkaar kunnen interacteren. Zo kunnen Hyvers bijvoorbeeld direct doorklikken naar het Hyves-profiel van een Olympische sporter wanneer ze deze succes willen wensen of willen feliciteren met een behaalde medaille".

Thijs van Pinxteren, Channel Manager sport bij De Telegraaf: "Niet eerder hebben onze redacteuren via deze weg een blik achter de schermen van een groot sportevenement gegeven. Het is een mooi voorbeeld van hoe redactiekracht en een sociaal netwerk de krachten kunnen bundelen. De eerdere succesvolle samenwerking met Hyves tijdens EK voetbal en Tour de France heeft de basis gelegd voor dit nieuwe redactionele experiment".

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies