Vier trends mediagebruik

Vorig artikel Volgend artikel
1114254724media

Nieuwe ontwikkelingen in technologie zijn terug te herleiden naar 4 trends in mediagebruik:

1) verschuiving van push naar pull in het media-aanbod: consumenten kiezen steeds meer zelf uit een groot beschikbaar aanbod (pull), in plaats van te accepteren wat over hen wordt uitgestort (push). Voorbeeld: DVD recorder, internet.

2) grenzen tussen media vervagen. Door digitalisering kunnen gegevens op allerlei instrumenten worden opgeslagen en doorgegeven. Voorbeeld: Podcast, internetten met ons mobieltje.

3) indringend en interactief entertainment. Consumenten willen interactie met media. Voorbeeld: ‘thuisbioscoop’, tv-voting en video- en internetgames.

4) consumenten creëren zelf content, met behulp van beschikbare creatieve technologieën (digitale camera, iTunes). Voorbeelden van deze trend zijn SMS-jes en weblogs. Bron: Admap

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies