​Rdio lanceert gratis mobiele radiodienst

​Rdio lanceert gratis mobiele radiodienst

en introduceert reeks van innovatieve functionaliteiten

Vorig artikel Volgend artikel

Rdio, een wereldwijde muziek streamingdienst die inmiddels beschikbaar is in 60 landen, lanceert vandaag een gratis mobiele radiodienst en introduceert enkele nieuwe functionaliteiten waarmee het nog makkelijker wordt voor abonnees om te luisteren naar muziek op de manier waarop zij dat willen: van zender tot afspeellijst, van album tot single. 

De zendergerichte dienst van Rdio is nu voor het eerst (geheel gratis) beschikbaar voor mobiele gebruikers in Europa met een aanbod van meer dan 30 miljoen nummers en een breed scala aan zendertypes. Iedereen kan nu per direct genieten van de rijke, voorgeprogrammeerde gratis zender, zonder proefperiode of abonnement, en gebruikmaken van alle nieuwe mogelijkheden en functionaliteiten van het platform. 

Deze update onderstreept de ambitie die Rdio heeft om de allerbeste internetradio ervaring met gepersonaliseerde muziekontdekkingen aan te bieden.

rdio-iphone

De nieuwe functionaliteiten omvatten:

Home: een continu evoluerende en actuele tijdlijn van gepersonaliseerde muziekverhalen dat het beste van Rdio omvat op één centrale plek. Verhalen worden gemaakt aan de hand van de muziekvoorkeuren van de luisteraar, recente activiteiten van invloedrijke gebruikers en vrienden, aanbevelingen van Rdio experts en meer.

Favorites: vergroten de collecties van de luisteraar zodat ze op de hoogte blijven van alles waar ze van houden, allemaal op één plek.

Browse: waar Rdio’s nieuwe opgezette zenders kunnen worden ontdekt.

Trending: zie welke zenders, nummers, albums, artiesten of afspeellijsten populair zijn onder de Rdio muziekliefhebbers of stem af op mensen die je kent om het persoonlijker te maken.

"We zijn nog in een vroeg stadium van het tijdperk van het streamen van muziek en er is een gigantische mogelijkheid om deze opmerkelijke ervaring aan te bieden aan mensen over de hele wereld," aldus Anthony Bay, CEO van Rdio. "Voor het eerst in de geschiedenis is het mogelijk om toegang te hebben tot de muziek van over de hele wereld via een enkele applicatie – wanneer en waar je maar wilt – afgestemd op jou. We richten ons op het aanbieden van de ervaring van de beste muziek ter wereld, gebouwd rond de luisteraar zelf. We leiden nu met een gratis zenderervaring gecombineerd met de mogelijkheid om te upgraden naar een volledige on-demand abonnementsdienst welke toegang aanbiedt tot elk nummer, album of afspeellijst en aanvullende functionaliteiten. Internetradio en muziekabonnementen zijn traditioneel altijd gezien als twee verschillende opties – wij geloven dat er belangrijke redenen zijn om deze hand in hand te laten gaan als één volledige dienst."

Strategische partners

Het doel van het bedrijf om zijn bereik uit te breiden naar ieder apparaat kan worden gezien middels strategische API partnerships met merken in mediaspelers, mobiele apps en de autobranche:

- Roku, een toonaangevend streaming mediaplatform is de eerste die Rdio’s gratis zender API integreert en hen daarmee hun muziekpartner maakt. Met bepaalde Roku producten kan er direct toegang worden verleend met een druk op de Rdio knop op de Roku-afstandsbediening;

Shazam heeft streaming tot een hoger niveau gebracht met Rdio, door het mogelijk te maken voor meer dan 100 miljoen actieve gebruikers per maand om te verbinden met Rdio en alle ontdekte nummers in Shazam in een ‘Shazam afspeellijst’ op te slaan. Het is tevens mogelijk om de nummers direct volledig in de app te beluisteren;

- Rdio biedt interactieve streaming van muziek in alle Tesla Model S voertuigen in Europa;

- Soundhound verbindt gebruikers ook direct met Rdio en maakt het mogelijk om elk ontdekte nummer terug te luisteren in de app en ook door te verbinden met een afspeellijst in Rdio.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies