Harm Alarm helpt bij situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt

Harm Alarm helpt bij situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt

Vorig artikel Volgend artikel

Deze week lanceert Dienst Publiek en Communicatie in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie [Woninginbraak], de eerste commercial in een reeks uitingen die deel uitmaken van een nieuwe overheidscampagne over preventie. De commercial (hieronder te zien) maakt gebruik van zowel real-life action als animatie en introduceert het geanimeerde personage Harm Alarm als woordvoerder van deze campagne. Harm Alarm zal zoals de naam al zegt, mensen wijzen op alarmerende maar ook alledaagse situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt.

Reclame bureau N=5 en creatief productiebureau The Ambassadors hadden de opdracht om de campagne op een verrassende en effectieve manier onder de aandacht te brengen, op een manier waarmee het publiek zich zou kunnen identificeren. Het doel van deze eerste commercial is om mensen te informeren over de manieren waarop inbrekers gemakkelijk kunnen inbreken in huizen zodat ze zichzelf beter kunnen beschermen.

Manuel Ferrari, regisseur van The Ambassadors: "Dit project was uniek aangezien ik als regisseur animatie en real-life action samen moest brengen. Vanaf het begin wisten we dat CG ontzettend belangrijk zou zijn voor deze campagne. Dat gaf ons meer flexibiliteit naarmate het eindresultaat naderde. We konden bijvoorbeeld het hele huis, dat je ziet in de commercial, herbouwen in CG om zo de neonlichten toe te voegen in plaats van dat we de hele set moesten ombouwen."

"Voor het geanimeerde figuurtje hebben we veel research gedaan en veel aandacht besteed aan de ogen en de mond. Juist omdat die delen het meest de persoonlijkheid van Harm Alarm vormgeven. Het geanimeerde figuurtje is gecreëerd met het idee dat hij de drijfveer van de campagne is en gebruikt kan worden in verschillende uitingen die passen binnen de campagne die N=5 heeft ontwikkeld. Het was voor ons belangrijk het geanimeerde personage een vriendelijk en grappig karakter te geven terwijl het ook serieuze boodschappen kan overbrengen."

Hoe Harm Alarm tot leven is gebracht zie je hieronder in de making-of!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies