Google introduceert nieuw Publisher Center

Google introduceert nieuw Publisher Center

Vorig artikel Volgend artikel

Google voert ontwikkelingen door op diverse vakgebieden. Zo is het bedrijf bezig met de ontwikkeling van een zelfrijdende auto. Daarnaast probeert Google met alle beschikbare data meer te weten te komen over de mens met het Human Body project. Google heeft nu een nieuw ‘Publisher Center’ gelanceerd waarmee nieuwswebsites zelf kunnen bepalen hoe zij willen dat Google hun websites indexeert.

Google News is een belangrijke traffic driver voor goede en kwalitatief hoogstaande nieuwssites. Hiermee is Google News erg van belang voor online uitgevers waarvan het advertentiemodel grotendeels gebaseerd is op inkomsten uit online advertising.

Eerder was het zo dat kleine veranderingen van nieuwssites zorgden voor een forse daling in het verkeer vanaf Google News. Om vervolgens contact op te nemen met Google over deze aanpassingen en de daaropvolgende dalingen in traffic was erg lastig. Met het nieuwe publisher center komt hier verandering in.

Eric Weigle, Software ontwikkelaar bij Google zegt: ‘Ultimately, our goal is to make this a platform where news publishers and Google News can work together to provide readers with the best, most diverse news on the web’.

Met het nieuwe Google Publisher Center kunnen uitgevers details over hun site updaten. Hieronder vallen bijvoorbeeld naamsveranderingen en het labelen van publicaties. Daarnaast kunnen uitgevers zelf de sectie URL’s updaten wanneer de websitestructuur veranderd. Dit kan bijvoorbeeld als er een nieuwe sectie wordt toegevoegd. Verder kunnen deze sectiepagina’s met het nieuwe Publisher Center worden gelabeld aan een specifiek onderwerp.

Op dit moment is het nieuwe Publisher Center alleen aanwezig voor online uitgevers in de Verenigde Staten. Google is van plan om dit de komende tijd verder uit te rollen. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies