Global Luxury Brands: hoe bereikbaar zijn deze merken eigenlijk?

Vorig artikel Volgend artikel
Global Luxury Brands: hoe bereikbaar zijn deze merken eigenlijk?

Breitling, Porsche, Hugo Boss, Loewe we weten er allemaal wel een paar te noemen. Grote, bekende en vooral luxe merken met een wereldwijde bekendheid. Benieuwd naar de online bereikbaarheid van deze merken heeft Uptrends in de maand juli een bereikbaarheids-onderzoek gedaan.

181 websites zijn gedurende die maand iedere 5 minuten gecontroleerd op hun beschikbaarheid voor bezoekers en (potentiële) klanten. Die controle voert Uptrends uit vanuit een wereldwijd netwerk van 96 controlestations.

De conclusie is dat er van de 181 onderzochte websites er 111 (61%) een ‘uptime’ laten zien van 100%, een uitermate uitstekende prestatie. Websites van bijvoorbeeld Bentley, Rolex, Baume et Mercier en Prada lieten dit resultaat zien. Verder behaalde 31 van alle gecontroleerde websites een bereikbaarheidsscore van 99.9% wat een goede score is. Veel organisaties sluiten ‘Service Level Agreements’ met hun hostingprovider af waarin een ‘uptime’ van 99.9% is opgenomen.

Tenslotte zijn er 39 websites die ondermaats presteerden. De bereikbaarheidsscores van deze merken varieerden van 77.4% tot 99.8%. De website van de luxe horlogemaker Ateliers deMonaco was de slechts bereikbare website in juli. Gedurende deze maand was deze website 168 uur uit de lucht. Andere bekende merken die niet goed presteerden zijn Bang & Olufsen (21.9 uur onbereikbaar), Rado (12.4 uur), Maserati (11.5 uur) en Breguet (8.2 uur).

De top 10 van de minst bereikbare websites uit de categorie 'Global Luxury Brands':

Screen shot 2012-08-17 at 9.03.56 AM

De complete lijst is hier op te vragen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies