iBood in prijzenoorlog met Amazon

Vorig artikel Volgend artikel
iBood in prijzenoorlog met Amazon

Een dag, een product, een onklopbare prijs. Dit is het principe van iBood. Amazon is dat niet onopgemerkt gebleven en de twee webwinkels vechten nu regelmatig om de laagste prijs.

iBood werd in augustus van vorig jaar Test winnaar van het gerenommeerde Duite blad ComputerBild. Geïntimideerd over de prijzenoorlog met Amazon zijn de oprichters Joran Prinssen en Dennis Sanders niet. "Integendeel, wij zien dit als een uitdaging om onze members nog betere prijzen en producten aan te bieden". Net zoals Amazon had iBood in december 2008 de meest succesvolle verkoopmaand. iBood’s verkoop groeide bijna 400% in vergelijking met het jaar daarvoor.

Ibood heeft elke dag maar één product in het schap. Het assortiment wisselt iedere dag. Hiertoe werkt iBood nauw samen met Europese merken. Elke aanbieding is maximaal 24 uur geldig of zolang de voorraad strekt.

De markt voor online winkelen is volgens onderzoeksbureau Blauw de laatste jaren sterk in opkomst. De verwachting is dat de Nederlandse markt voor online thuiswinkelen in 2008 uitkomt op circa 5 miljard euro. Nederland is daarmee relatief gezien één van de koplopers op het gebied van internetshoppen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies