59 procent groei webvertising?!?!

Vorig artikel Volgend artikel
1123743918adsense

Molblog: De bestedingen op internet in Amerika zullen in 2010 59 procent hoger uitvallen dan in 2005, en dan zal 40 procent besteed worden bij zoekdiensten. Dat zegt althans Jupiter Research in US Online Advertising Forecast, 2005 to 2010

Het genoemde rapport staat niet online en media kregen nauwelijks inzage getuige de tot nu toe gebrekkige aandacht in de pers in wat toch 'komkommertijd' heet. MediaDailyNews citeert wel uit het onderzoek en pakte er uit haar archief nog wat cijfers bij om te vergelijken. Dat levert het volgende beeld op:

* Jupiter komt tot 11,9 miljard online bestedingen dit jaar, met regelmaat groeiend naar 18,9 miljard in 2010; * Forrester telt voor 2005 al 14,7 miljard dollar en 26 miljard voor 2010; * eMarketer komt op 12,9 miljard voor 2005, na 9,6 miljard bestedingen in 2004 * Goldman Sachs schat 12,3 miljard voor 2005

De toename met 59 procent over een periode van 5 jaar die Jupiter voorspelt lijkt heel wat, maar is teleurstellend in het licht van de totale advertentiebestedingen in de VS: het aandeel internet zal van 5,6 procent dit jaar tot 7 procent in 2010 groeien.

Jupiter Research verwacht dat in 2010 7,5 miljard dollar, of bijna 40 procent van de Amerikaanse online reclame bij zoekdiensten besteed zal worden. Dat is dan meer dan aan 'gewone' banners en buttons, de 'display advertising' die dan lees het hele artikel op Molblog

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies