Online09.06.2005

Webwinkels kunnen gebruiksvriendelijker


1118241788webshop.jpg
1118241788webshop.jpg

Consumenten kopen steeds meer online. Van de winkelmandjes bij online winkels wordt echter slechts 1 op de 5 uiteindelijk ook echt besteld en betaald.

Volgens Niels Bouwman van Synq, dat onderzoek doet naar consumentengedrag, heeft dit vooral te maken met psychologie. Veel klanten durven uiteindelijk niet af te rekenen bij online winkels omdat ze onvoldoende zicht hebben op het hele verkoopproces .

Ook zijn veel webwinkels niet gebruiksvriendelijk en zijn ze dikwijls voorzien van incomplete informatie, aldus een onderzoek van Synq. Zo bieden veel webwinkels slechts een beperkt aantal betalingsmogelijkheden aan. Een groot aantal biedt bijvoorbeeld alleen maar de creditcard aan als betaaloptie. Bron : (Bizz)

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.