Webwinkels kunnen gebruiksvriendelijker

Vorig artikel Volgend artikel
1118241788webshop

Consumenten kopen steeds meer online. Van de winkelmandjes bij online winkels wordt echter slechts 1 op de 5 uiteindelijk ook echt besteld en betaald.

Volgens Niels Bouwman van Synq, dat onderzoek doet naar consumentengedrag, heeft dit vooral te maken met psychologie. Veel klanten durven uiteindelijk niet af te rekenen bij online winkels omdat ze onvoldoende zicht hebben op het hele verkoopproces .

Ook zijn veel webwinkels niet gebruiksvriendelijk en zijn ze dikwijls voorzien van incomplete informatie, aldus een onderzoek van Synq. Zo bieden veel webwinkels slechts een beperkt aantal betalingsmogelijkheden aan. Een groot aantal biedt bijvoorbeeld alleen maar de creditcard aan als betaaloptie. Bron : (Bizz)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies