De DC Daily van 27 november 2015

De DC Daily van 27 november 2015

Vorig artikel Volgend artikel

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 27 november 2015.

KLM lost rappend probleem van klant op!

Dat KLM in een rap tempo problemen van hun klanten oplost, wisten we al wel. Maar dit keer kun je dit zeer letterlijk nemen! Wie had ooit gedacht dat de social media-afdeling van KLM bestaat uit Lil Wayne's, Kanye's en Snoop Dogg's? KLM reageert namelijk ijzersterk op een klant die zijn probleem in een rap naar KLM stuurt op Facebook. Naar mate het gesprek tussen de klant en KLM vordert, wordt het alleen maar beter en beter! We kunnen gerust zeggen: this is some dope shit man!

KLM-social-facebook-1
KLM-social-facebook-2
KLM-social-facebook-3
KLM-social-facebook-4

Gekkenhuis rondom concert Coldplay

Ook hier op de redactie was het vanochtend rond 10.00 uur gekkenhuis, want er moesten kaarten gekocht worden voor het concert van Coldplay van 23 juni volgend jaar. Met vier man sterk stonden we in de digitale wachtrij, maar niemand van ons had geluk. Totdat Ticketmaster een tweede concert aankondigde voor 24 juni. Toen hadden we meer geluk! Iedereen die kaartjes wilde voor het concert in de Amsterdam Arena, heeft ze kunnen scoren. Het concert maakt deel uit van hun A Head Full OF Dreams Tour waarmee ze verschillende landen aandoen. Heb jij kaartjes kunnen scoren?

Robot wijst passagiers op Schiphol de weg

Vanaf 30 november zal de robot Spencer een week lang de weg wijzen op Schiphol. Passagiers die de weg niet kunnen vinden, kunnen de hulp van deze robot inroepen die hen vervolgens naar de juiste gate brengt. Spencer beschikt over gedetailleerde plattegronden van de luchthaven en heeft laserogen waarmee 'ie afstanden kan meten. Na de testperiode zal in maart 2016 het echte debuut van Spencer plaatsvinden.

Dit zeldzame aapje is zo cute!

Hoeveel cuteness kan je aan? We gaan je hartje nu breken. Dit zeldzame oranje aapje is geboren in de dierentuin van Sydney! Dit lieve aapje heeft de naam Nangua gekregen. Nangua is de Mandarijnse naam voor pompoen. Hier wat kiekjes van the new born baby!

orange-monkey-born-sydney
nangua-monkey
sydney-monkey-born

Nieuwe Google Glass aan één oor bevestigd

De nieuwe versie van Google Glass rust waarschijnlijk maar op één oor. Op deze manier lijkt het meer op een headset dan op een bril. Hij leunt op slechts één oor en wordt vervolgens om je hoofd gewikkeld. Het zou zelfs zijn vorm vast kunnen houden zodat het blijft zitten op een manier die de gebruiker prettig vindt. Een nieuwe consumentenversie van de Google Glass moet volgend jaar verschijnen.

google-glass
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies