Waarom je je op vrouwen zou moeten richten als (online) marketeer [infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Waarom je je op vrouwen zou moeten richten als (online) marketeer [infographic]

Volgens onderzoek van Women's Marketing Inc. zijn vrouwen verantwoordelijk voor 85% van de inkopen (in de Verenigde Staten). Goede reden om deze doelgroep extra aandacht te geven als marketeer!

Los van dat je je richt op de groep die het meest waarschijnlijk iets zal gaan kopen, heb je meteen het voordeel dat vrouwen ook -vaker dan mannen- informatie zullen delen over hun aankoop. Hetzij een bericht op social media, hetzij een review, maar in ieder geval direct meer exposure.

Onderstaande infographic van MarketingProfs zet alle redenen om lief te zijn voor vrouwen (dat zou je sowieso moeten doen, maar nu gaat het even om een marketingstrategie) op een rijtje.

Girl-Power-Infographic

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies