De grootste bron van inkomsten voor Facebook zijn advertenties en toen Facebook vorig jaar Instagram overnam, was het wel te verwachten dat er op een gegeven moment ook daar advertenties zouden verschijnen. Toch was het -getuige de vele negatieve reacties op Instagram– voor velen een (onaangename) verrassing dat de eerste advertentie nu daadwerkelijk geplaatst is.
Het gaat om onderstaande foto van Michael Kors. Instagram had al aangekondigd dat de advertenties van goede “glossy” kwaliteit zouden zijn, en onderstaande foto is naar mijn mening een mooie foto. Probleem is echter dat hij niet alleen bij de volgers van Michael Kors verschijnt, als posting op zijn Instagram account, maar dat hij ook in de timeline van andere gebruikers van Instagram verschijnt.
Ik vermoed dat het een kwestie van wennen is en dat er uiteindelijk geen (sociaal) medium bestaansrecht zal houden zonder inkomsten uit reclames te halen, hoe storend dat soms ook is.
Verder lezen over Instagram
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Social Media18.03.2024