Google meest gedeelde social video merk van 2012

Vorig artikel Volgend artikel

Dankzij de Project Glass video van Google, waarin ze een nieuw project aankondigden met een speciaal ontworpen bril, is Google het meest gedeelde social video merk van 2012. Onderzoeksbureau Unruly publiceerde een lijst met de 20 meest gedeelde advertenties van 2012. Nike verscheen als tweede in de lijst, gevolgd door nieuwkomer TNT, het kabelbedrijf uit de Benelux.

Google meest gedeelde social video merk van 2012

Unruly_Most_Shared_Social_Video_Brands_Of_2012-452x640
De lijst laat veel nieuwkomers zien. Vorig jaar was Volkswagen het meest gedeelde merk, maar die moesten het dit jaar toen met een tiende plaats. Nieuwe namen in de lijst zijn onder meer Activision, Budweiser, Kia, Evian en T-Mobile.

Volgens Unruly is het delen van video's met 67% gegroeid dit jaar. De trend is enorm toegenomen dankzij het steeds sneller worden van videostreaming en het ontstaan van tablets. Unruly claimt dat 97% van de consumenten sneller een product aanschaffen van een adverteerder wanneer ze genoten hebben van een online video van deze adverteerder.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies