Gamescom 2015: Deus Ex Mankind Divided

Gamescom 2015: Deus Ex Mankind Divided

Laat de meningen ónverdeeld

Vorig artikel Volgend artikel

Deus Ex: Mankind Divided schept hoge verwachtingen. Niet alleen als vervolg op een sterke en sfeervolle game, maar ook met de gameplay demo die Square Enix op Gamescom toonde. Daarin werd meteen duidelijk dat dit verder bouwt op Human Revolution in een van de best mogelijke manieren.

De game is in feite een direct vervolg. Slechts twee jaar na de gebeurtenissen van Human Revolution speel je nog steeds met de oude vertrouwde Adam. De wereld is nu nog grimmiger dan dat die al was: Square Enix omschrijft het als 'mechanische apartheid'. Het is een en al hokjesdenken tussen de met mechanische ledematen verrijkten en de rest van de bevolking.

Adam zijn skills zijn stevig aangevuld naast alles wat hij al vanuit Human Revolution heeft meegenomen. Daarnaast zijn de gevechten ook nog eens onder de loep genomen. Nog steeds kun je stilletjes rondsluipen en vijanden alleen maar uitschakelen in plaats van te doden, en bij eindbazen (een van de zwakste punten van Human Revolution) kun je je er nu ook uitpraten. Daarnaast zijn de wapens veel uitgebreider: verschillende onderdelen kunnen worden aangepast om zo aan iedere situatie te kunnen voldoen.

Grafisch ziet het er fantastisch uit - hoewel de ontwikkelaar Eidos Montreal nog steeds moeite heeft gezichten een echte uitdrukking te geven. De muziek is wederom geweldig en het verhaal lijkt ook helemaal in orde te zijn. Deus Ex: Mankind Divided belooft daarmee een geweldige dystopische game te worden waarin fans van stealth en (action) RPG's zich prima kunnen gaan vinden.

Marnix Suilen

Schrijft al jaren over games, van de kleine indie-games tot de grote najaarstitels. Liefhebber van Dota 2, twijfelt nog over Destiny.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies