Europees kennisplatform a4uexpo strijkt neer in Amsterdam

Vorig artikel Volgend artikel
Europees kennisplatform a4uexpo strijkt neer in Amsterdam

Over een maand komt de top van de Europese performance marketing industrie naar Amsterdam om te praten over de nieuwste trends, innovatie en ontwikkelingen in de branche. Daarbij is een leidende rol weggelegd voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Het Europese kennisplatform op het gebied van performance marketing, a4uexpo Europe, strijkt na Londen en Barcelona nu in Amsterdam neer. Bedrijven en individuele professionals zullen op 2 en 3 juli in het Okura Hotel bijeen komen om marktbewegingen te bespreken en te discussiëren over de toekomst van de industrie. In het licht van de recente Penguin update die Google in haar algoritme doorvoerde wordt bijvoorbeeld aandacht besteed aan risk management bij Search Engine Optimalization (SEO).

Chris Johnson, programmadirecteur van a4uexpo Europe, ziet in de sessies en sprekers op de komende editie van het platform een duidelijke trend. "Dit is ons vijfde Europese performance marketing evenement en ik zie vanuit alle disciplines een sterk toenemende interesse voor de mogelijkheden van multi-channel gebruik. De enorme vraag naar sessies over multi-channel is zeer verrassend in vergelijking met de bijeenkomst in Londen afgelopen oktober," aldus Johnson. "Ook vergeleken met het komende evenement in New York is het een opvallend verschijnsel. Blijkbaar speelt dit onderwerp in de Europese markt."

Innovatie is tijdens de tweedaagse denktank het sleutelwoord. Bezoekers mogen zich op dinsdag en woensdag vastbijten in nieuwe fenomenen als ‘extreme search’, panels over internationale expansie,  innovatieve case studies en strategieën in diverse marketing segmenten, waaronder het sterk opkomende mobiele platform. Onder leiding van experts zal in specifieke sessies onder meer gesproken worden over de kracht en de risico’s van derde partijen en over de relatie tussen affiliate netwerken en publishers.

Hollands glorie
Nederlandse spelers worden gezien als pioniers in de Europese performance marketing branche. Tijdens het tweedaagse kennisplatform hebben zij dan ook een voortrekkersrol. Zo zal Thomas Joosten, CEO van Zanox, oprichter van M4N en voormalig voorzitter van het Platform Affiliate Netwerken (PAN), spreken over de groter wordende invloed van de consument in eCommerce. "De Nederlandse consument op zich en de enorme vlucht in het gebruik van smartphones en tablets zijn de drijvende kracht achter de Nederlandse markt die in Europa op de kaart staat," aldus Joosten. "Het evenement is bijna letterlijk in mijn achtertuin, en dat symboliseert ook de rol die Nederland speelt op het gebied van innovatie in performance marketing."

De CEO van Zanox verkeert tijdens a4uexpo Europe in goed gezelschap. Zo neemt Ralph Remkes van Bol.com als expert plaats in een panel over management van derde partijen. Jessica Haagmans laat namens affilinet haar licht schijnen op performance marketing in Nederland. Andere headliners zijn SEO-expert Joost de Valk en CEO van Clickdistrict Marco Kloots. Zij staan naast grote Europese namen als Andrew Buckman van Tradedoubler en Gianfranco Ludovici van het Ebay Partner Network.

Startups
Als aanjager van innovatie stimuleert a4uexpo Europe de branche om met baanbrekende ideeën en initiatieven te komen. Zo is er de Expert Roundtable, waar afgevaardigden deel kunnen nemen aan discussies met kopstukken uit de industrie. Ook de Lunchtime Power Pitches zijn een nieuw onderdeel. Deze korte pitches geven internet startups en recent gestarte ondernemers in de technologiesector de  kans om zichzelf te presenteren aan een groot publiek.  Johnson: "nu de branche steeds sneller groeit is er grote behoefte aan kennisoverdracht en educatie rondom performance marketing. Dit platform moet daar een centrale rol in spelen."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies