Events05.06.2013

Europees kennisplatform a4uexpo strijkt neer in Amsterdam


europees-kennisplatform-a4uexpo-strijkt-.jpg
europees-kennisplatform-a4uexpo-strijkt-.jpg

Over een maand komt de top van de Europese performance marketing industrie naar Amsterdam om te praten over de nieuwste trends, innovatie en ontwikkelingen in de branche. Daarbij is een leidende rol weggelegd voor het Nederlandse bedrijfsleven.

Het Europese kennisplatform op het gebied van performance marketing, a4uexpo Europe, strijkt na Londen en Barcelona nu in Amsterdam neer. Bedrijven en individuele professionals zullen op 2 en 3 juli in het Okura Hotel bijeen komen om marktbewegingen te bespreken en te discussiëren over de toekomst van de industrie. In het licht van de recente Penguin update die Google in haar algoritme doorvoerde wordt bijvoorbeeld aandacht besteed aan risk management bij Search Engine Optimalization (SEO).

Chris Johnson, programmadirecteur van a4uexpo Europe, ziet in de sessies en sprekers op de komende editie van het platform een duidelijke trend. “Dit is ons vijfde Europese performance marketing evenement en ik zie vanuit alle disciplines een sterk toenemende interesse voor de mogelijkheden van multi-channel gebruik. De enorme vraag naar sessies over multi-channel is zeer verrassend in vergelijking met de bijeenkomst in Londen afgelopen oktober,” aldus Johnson. “Ook vergeleken met het komende evenement in New York is het een opvallend verschijnsel. Blijkbaar speelt dit onderwerp in de Europese markt.

Innovatie is tijdens de tweedaagse denktank het sleutelwoord. Bezoekers mogen zich op dinsdag en woensdag vastbijten in nieuwe fenomenen als ‘extreme search’, panels over internationale expansie,  innovatieve case studies en strategieën in diverse marketing segmenten, waaronder het sterk opkomende mobiele platform. Onder leiding van experts zal in specifieke sessies onder meer gesproken worden over de kracht en de risico’s van derde partijen en over de relatie tussen affiliate netwerken en publishers.

Hollands glorie
Nederlandse spelers worden gezien als pioniers in de Europese performance marketing branche. Tijdens het tweedaagse kennisplatform hebben zij dan ook een voortrekkersrol. Zo zal Thomas Joosten, CEO van Zanox, oprichter van M4N en voormalig voorzitter van het Platform Affiliate Netwerken (PAN), spreken over de groter wordende invloed van de consument in eCommerce. “De Nederlandse consument op zich en de enorme vlucht in het gebruik van smartphones en tablets zijn de drijvende kracht achter de Nederlandse markt die in Europa op de kaart staat,” aldus Joosten. “Het evenement is bijna letterlijk in mijn achtertuin, en dat symboliseert ook de rol die Nederland speelt op het gebied van innovatie in performance marketing.”

De CEO van Zanox verkeert tijdens a4uexpo Europe in goed gezelschap. Zo neemt Ralph Remkes van Bol.com als expert plaats in een panel over management van derde partijen. Jessica Haagmans laat namens affilinet haar licht schijnen op performance marketing in Nederland. Andere headliners zijn SEO-expert Joost de Valk en CEO van Clickdistrict Marco Kloots. Zij staan naast grote Europese namen als Andrew Buckman van Tradedoubler en Gianfranco Ludovici van het Ebay Partner Network.

Startups
Als aanjager van innovatie stimuleert a4uexpo Europe de branche om met baanbrekende ideeën en initiatieven te komen. Zo is er de Expert Roundtable, waar afgevaardigden deel kunnen nemen aan discussies met kopstukken uit de industrie. Ook de Lunchtime Power Pitches zijn een nieuw onderdeel. Deze korte pitches geven internet startups en recent gestarte ondernemers in de technologiesector de  kans om zichzelf te presenteren aan een groot publiek.  Johnson: “nu de branche steeds sneller groeit is er grote behoefte aan kennisoverdracht en educatie rondom performance marketing. Dit platform moet daar een centrale rol in spelen.”

Verder lezen over Amsterdam

​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

Sneeuwballen gooien die niet nat en koud zijn, van een ‘piste’ af met een band, zonder dat je bang hoeft te zijn in een ravijn te vallen en een heleboel sfeervolle stalletjes met warme chocomel met rum, ook al is opw...

Nieuws30.12.2023

​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

Op vakantie stappen we allemaal in de hop on hop off-bus om zoveel mogelijk van een stad te zien in een zo kort mogelijke tijd. Maar hoe vaak ga je nu echt op ontdekkingstocht in onze eigen steden? We bespreken 5 leuke d...

Lifestyle13.12.2023

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

De winter is een heerlijk seizoen om lekker plezier te gaan beleven met vrienden. Hier zijn vijf tips van activiteiten en evenementen die plaatsvinden in de winterperiode. Dus trek lekker warme kleding aan en ga erop uit...

Events04.12.2023

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

Fatbikes zijn heel geweldig, maar niet altijd even geliefd. Het zijn toch een beetje de bad boys van de fietsen geworden en dat is niet alleen omdat ze er wat stoerder uitzien dan de rest. Ze zijn in veel gevallen in sta...

Gadgets03.11.2023

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

​Spotify opent Spotify Huis waar ADE-gangers kunnen ontspannen

We schreven vorige week al dat veel bedrijven iets met ADE doen, maar een bedrijf waar we dat sowieso van verwachtten is natuurlijk Spotify. De muziekstreamingdienst komt echter niet met een dj-set tot in de late uurtjes...

Entertainment17.10.2023

​Spotify opent Spotify Huis waar ADE-gangers kunnen ontspannen

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Coldplay maakt sinds de start van hun ‘Music of the Spheres World Tour’ in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 j...

Mobile12.07.2023

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

Uber heeft vandaag zijn nieuwe internationale hoofdkantoor geopend in Tripolis Park, Amsterdam. Het kantoor is een van Uber’s grootste tech-centra buiten de VS. Uber telt momenteel meer dan 1.000 werknemers in Amsterda...

Nieuws07.06.2023

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

En is op zoek naar tech-talent