Apple richt zich op vrouwen in eerste advertenties Apple Watch

Apple richt zich op vrouwen in eerste advertenties Apple Watch

Vorig artikel Volgend artikel

Het lijkt erop dat Apple zich met de Apple Watch vooral focust op het vrouwelijk publiek. Althans, dat zou je af kunnen lezen uit de tijdschrift keuzes die Apple maakte bij de eerste samenwerkingen en advertenties.

In oktober stond de Apple Watch, een half jaar voordat hij in de winkel zou liggen, al op de cover van de Chinese Vogue. Nu vinden we de eerste echte advertentie, die meerdere pagina's beslaat, in de maart issue van de Amerikaanse Vogue.

Een derde samenwerking zien we op de cover van Self Magazine, cover model (en Victoria's Secret Angel) Candice Swanepoel draagt een Apple Watch om haar pols. Niet de meest luxe en kostbare variant van het horloge, maar een simpele witte, en het staat haar prachtig.

Self Magazine vertelt op de website trots dat Candice het eerste cover model is dat met de Apple Watch op de foto staat.

candice-apple-watch

Veel smartwatches worden niet gezien als een mooi sieraad, dit wordt dan ook als veel voorkomende reden op gegeven waarom veel vrouwen nog geen gebruik maken van smartwatches. Het lijkt er op dat Apple dat wil doorbreken door zichzelf te verbinden met tijdschriften als Vogue en modellen als Candice Swanepoel in Self Magazine.

Of vrouwen wel massaal voor de Apple Watch gaan zal later moeten blijken. Zelf moet ik er natuurlijk wel zo snel mogelijk één om mijn pols, dat begrijpen jullie.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlo...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies