E-mail20.11.2014

MailPlus lanceert app voor verzamelen van e-mailadressen


Applicatie is meteen voor alle gebruikers beschikbaar

MailPlus heeft iets nieuws gelanceerd dat per direct voor alle gebruikers van MailPlus beschikbaar is. De nieuwe release helpt gebruikers bij het op een slimme manier verzamelen van e-mailadressen, bestanden te laten groeien met als resultaat een nog beter e-mail marketingresultaat te behalen. Hoe MailPlus dit bereikt:

– Met een app voor het gebruik op een tablet op locatie
– Met een app voor gebruik op een smartphone
– Met aan pop-up voor integratie in websites.

De tools bevinden zich allemaal in de nieuwe Subscription Manager van MailPlus: een module specifiek bedoeld voor het verzamelen van nieuwe contacten. 

unnamed
unnamed

Hoe het precies in zijn werk gaat

De Subscription Manager is ontwikkeld om gemakkelijk contacten (e-mailadressen) te verzamelen. Door namelijk proactief nieuwe e-mailadressen te verzamelen van (potentiële) klanten, worden kansen op betere e-mail marketingresultaten vergroot. Met de nieuwe module is direct inzichtelijk welke bronnen worden ingezet en hoeveel nieuwe contacten er per bron zijn ingeschreven op de nieuwsbrief c.q. zijn toegevoegd aan het e-mailbestand.

Daarmee wordt ook inzichtelijk gemaakt hoe de bestandsgroei per maand verloopt. Behalve inzicht biedt de Subscription Manager de mogelijkheid om de instellingen van de apps en de subscribe pop-up aan te passen.

Inschrijvingen via een pop-up voor website of webshop

Als onderdeel van de nieuwe Subscription Manager biedt MailPlus een pop-up-script. Met de zgn. Subscribe pop-up die op een website of webshop geplaatst wordt, kunnen heel gemakkelijk nieuwe contacten verzameld worden.

In de Subscription Manager module kunnen verschillende onderdelen van de pop-up worden ingesteld:

  • Verschijningsmoment (na x aantal pagina’s of x aantal seconden op site)
  • Verschijningsplek (centraal als overlay, of als slide-in linksonder of rechtsonder)
  • Kleur en tekst van de verzendbutton
  • Tekst in het invulveld

Hieronder een screenshot van de pop-up zelf met de bijbehorende instelmogelijkheden:

unnamed-2
unnamed-2

Pop-ups in de praktijk
Een pop-up voor inschrijvingen helpt voor gezonde bestandsgroei. Zo zag MailPlus zelf inschrijvingen groeien met 500% na het inzetten van de inschrijfpop-up op de website. Meer details hierover zijn te vinden in het artikel Mailbestand vergroten? Gebruik een pop-up.

E-mailadressen verzamelen via tablets en smartphones: de SignUpp app en SignUpp Go

Naast de Subcribe pop-up heeft MailPlus een tweetal apps ontwikkeld die kunnen worden ingezet om met behulp van tablets en smartphones contacten te verzamelen die direct in MailPlus terechtkomen.

De tablet app genaamd SignUpp is bedoeld voor gebruik in winkels, op kantoor of tijdens beurzen en evenementen. Op deze manier kunnen organisaties aan bezoekers en klanten de optie bieden zich in te schrijven voor hun nieuwsbrief en/of actiemailings. De app werkt ook offline, zodat adressen zodra er weer een internetverbinding is alsnog worden gesynchroniseerd naar de contactdatabase.

De app is geheel in huisstijl aan te passen en biedt mogelijkheden om een slideshow of zelfs videofilms te tonen. Zo is de app niet alleen een tool om e-mailbestanden te laten groeien, maar ook een extra promotiemiddel in winkels en op beurzen. Denk hierbij aan een welkomstkorting of aanbieding. De app is beschikbaar voor Android en iOS.

unnamed
unnamed

SignUpp app: Niet alleen voor tablets: ook voor smartphones

Naast de SignUpp app voor tablets is er ook SignUpp Go. Deze app is bedoeld voor gebruik op smartphones. Deze is eveneens voor zowel iOS als Android beschikbaar.

Google Play Store – Ondersteuning: Android 4.2+
SignUpp Go – SignUpp

App Store – Ondersteuning: iOS 7+
SignUpp Go – 
SignUpp

Verder lezen over Email Marketing

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

E-mail31.03.2022

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland