MailPlus lanceert app voor verzamelen van e-mailadressen

MailPlus lanceert app voor verzamelen van e-mailadressen

Applicatie is meteen voor alle gebruikers beschikbaar

Vorig artikel Volgend artikel

MailPlus heeft iets nieuws gelanceerd dat per direct voor alle gebruikers van MailPlus beschikbaar is. De nieuwe release helpt gebruikers bij het op een slimme manier verzamelen van e-mailadressen, bestanden te laten groeien met als resultaat een nog beter e-mail marketingresultaat te behalen. Hoe MailPlus dit bereikt:

- Met een app voor het gebruik op een tablet op locatie
- Met een app voor gebruik op een smartphone
- Met aan pop-up voor integratie in websites.

De tools bevinden zich allemaal in de nieuwe Subscription Manager van MailPlus: een module specifiek bedoeld voor het verzamelen van nieuwe contacten. 

unnamed

Hoe het precies in zijn werk gaat

De Subscription Manager is ontwikkeld om gemakkelijk contacten (e-mailadressen) te verzamelen. Door namelijk proactief nieuwe e-mailadressen te verzamelen van (potentiële) klanten, worden kansen op betere e-mail marketingresultaten vergroot. Met de nieuwe module is direct inzichtelijk welke bronnen worden ingezet en hoeveel nieuwe contacten er per bron zijn ingeschreven op de nieuwsbrief c.q. zijn toegevoegd aan het e-mailbestand.

Daarmee wordt ook inzichtelijk gemaakt hoe de bestandsgroei per maand verloopt. Behalve inzicht biedt de Subscription Manager de mogelijkheid om de instellingen van de apps en de subscribe pop-up aan te passen.

Inschrijvingen via een pop-up voor website of webshop

Als onderdeel van de nieuwe Subscription Manager biedt MailPlus een pop-up-script. Met de zgn. Subscribe pop-up die op een website of webshop geplaatst wordt, kunnen heel gemakkelijk nieuwe contacten verzameld worden.


In de Subscription Manager module kunnen verschillende onderdelen van de pop-up worden ingesteld:

  • Verschijningsmoment (na x aantal pagina’s of x aantal seconden op site)
  • Verschijningsplek (centraal als overlay, of als slide-in linksonder of rechtsonder)
  • Kleur en tekst van de verzendbutton
  • Tekst in het invulveld

Hieronder een screenshot van de pop-up zelf met de bijbehorende instelmogelijkheden:

unnamed-2

Pop-ups in de praktijk
Een pop-up voor inschrijvingen helpt voor gezonde bestandsgroei. Zo zag MailPlus zelf inschrijvingen groeien met 500% na het inzetten van de inschrijfpop-up op de website. Meer details hierover zijn te vinden in het artikel Mailbestand vergroten? Gebruik een pop-up.

E-mailadressen verzamelen via tablets en smartphones: de SignUpp app en SignUpp Go

Naast de Subcribe pop-up heeft MailPlus een tweetal apps ontwikkeld die kunnen worden ingezet om met behulp van tablets en smartphones contacten te verzamelen die direct in MailPlus terechtkomen.

De tablet app genaamd SignUpp is bedoeld voor gebruik in winkels, op kantoor of tijdens beurzen en evenementen. Op deze manier kunnen organisaties aan bezoekers en klanten de optie bieden zich in te schrijven voor hun nieuwsbrief en/of actiemailings. De app werkt ook offline, zodat adressen zodra er weer een internetverbinding is alsnog worden gesynchroniseerd naar de contactdatabase.

De app is geheel in huisstijl aan te passen en biedt mogelijkheden om een slideshow of zelfs videofilms te tonen. Zo is de app niet alleen een tool om e-mailbestanden te laten groeien, maar ook een extra promotiemiddel in winkels en op beurzen. Denk hierbij aan een welkomstkorting of aanbieding. De app is beschikbaar voor Android en iOS.

unnamed

SignUpp app: Niet alleen voor tablets: ook voor smartphones

Naast de SignUpp app voor tablets is er ook SignUpp Go. Deze app is bedoeld voor gebruik op smartphones. Deze is eveneens voor zowel iOS als Android beschikbaar.

Google Play Store - Ondersteuning: Android 4.2+
SignUpp GoSignUpp

App Store - Ondersteuning: iOS 7+
SignUpp Go
SignUpp

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies