internationale PR-prijs voor de Grolsch Column Contest

Vorig artikel Volgend artikel
internationale PR-prijs voor de Grolsch Column Contest

Weber Shandwick Nederland heeft in Istanbul een internationale PR-prijs gewonnen voor haar werkzaamheden voor de Grolsch Column Contest. De IPRA Golden World Award werd toegekend in de nieuwe categorie 'Best integration of traditional and online media'.

De campagne integreerde klassieke mediarelaties met social media en bestond daarnaast uit een samenwerking met een mediapartner, de ontwikkeling van een eigen verzamelbundel en een guerrilla activatie in de trein. De Grolsch Column Contest campagne werd uitgevoerd in 2011 in samenwerking met tijdschrift Nieuwe Revu. Grolsch riep aspirant-schrijvers op om een column te schrijven waarin een ode werd gebracht aan het eigenzinnige karakter van Nederland.

Bekende schrijvers en columnisten Herman Brusselmans, Alex Boogers, Faberyayo en Eddy Terstall schreven ter inspiratie voorbeeldcolumns over eigenzinnigheid in Nieuwe Revu, die ook werden opgenomen op video, en namen plaats in de jury. Inzendingen verliepen via Facebook en de wedstrijd werd ondersteund door uitgebreide mediarelaties.

Er werden 780 columns ingestuurd en door dit grote succes werd besloten de beste 33 columns te bundelen in een speciale Grolsch Column Contest verzamelbundel. Deze werd gelanceerd door acteurs die in de trein vanaf Grolsch kratten voordrachten verzorgden uit de verzamelbundel. 

De IPRA 'Golden World Awards for Excellence' biedt wereldwijd erkenning voor "PR-programma's van wereldklasse". De verkiezing is in handen van de International Public Relations Association en open voor alle lokale, regionale, nationale en internationale PR-programma's. De Grolsch Column Contest campagne werd eerder al beloond met een bronzen Stevie Award.