Automotive17.03.2015

50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites


Een verzekerde is gemiddeld 400 euro per jaar kwijt aan zijn of haar autoverzekering. De beloning die sommige vergelijkingssites hiervoor vragen, kan oplopen tot 200 euro. Het is dan ook niet zo vreemd dat ruim 80% van de Nederlanders vraagtekens zet bij de uitkomsten van vergelijkingen wanneer zij over de hoogte van deze vergoeding horen. Het is dus maar de vraag of vergelijkingssites altijd handelen in het belang van de consument. Uit onderzoek, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research onder meer dan 1.000 Nederlanders, blijkt dat de helft van de Nederlanders niet weet dat vergelijkingssites geld ontvangen voor het afsluiten van een autoverzekering. Vergelijkers zijn veelal in handen van verzekeraars of andere commerciële partijen en krijgen dus een vergoeding voor iedere verzekering die zij afsluiten.

Nederland vindt vergelijken wel heel belangrijk maar niet tegen elke prijs

Ruim de helft van alle Nederlanders (en bijna driekwart van de jongeren tussen 18 en 30 jaar) vindt het belangrijk de mogelijkheid te hebben verzekeringen online met elkaar te kunnen vergelijken. Het is een belangrijk instrument bij het oriëntatieproces naar een nieuwe verzekering. Eén op de vijf Nederlanders (21%) heeft daadwerkelijk wel eens een verzekering afgesloten via een vergelijkingssite. Ditzo heeft dit onderzoek laten uitvoeren door Blauw Research, omdat het meer inzicht wilde in wat Nederland vindt van vergelijkers. Zeven op de tien Nederlanders (70%) vindt dat ze (mede door de vergoeding van vergelijkingssites) te veel betalen voor een autoverzekering. Ze zien de vergoeding als premieverhogend.

“Wij belonen liever de echte vergelijker.”

Bij Ditzo willen ze consumenten bewuster maken van de mogelijkheden en de rol die ze zelf spelen bij het vergelijken. Bij Ditzo geloven ze namelijk dat er maar 1 echte, onafhankelijke vergelijker is. Dat is de consument zelf! Die VergelijkersBonus, die Ditzo anders aan vergelijkingssite zouden geven, geven ze dus liever aan de consument terug. Ditzo geeft momenteel tot €100 terug bij een autoverzekering! Check
Ditzo.nl/echtevergelijker voor meer informatie.

Infographic_onderzoeksresultaten
Infographic_onderzoeksresultaten

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Verder lezen over Vergelijkingssite

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

De reclames laten er allemaal geen twijfel over bestaan: "als je bij ons bestelt krijg je zeker weten de laagste prijs!" Maar is dat wel zo? Zijn bekende boekingssites als Trivago, Expedia en Booking.com wel het goedkoop...

Online27.10.2017

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

Trivago, Booking.com en anderen onder de loep
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

Het rommelt enorm achter de schermen in de verhuurmarkt voor vakantiehuizen. Die markt wordt gedomineerd door een aantal grote partijen zoals Airbnb, HomeAway en Belvilla. Het zijn bekende namen waar mensen doorgaans all...

Online25.10.2017

Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

sponsored story
Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Van de Nederlandse internetgebruikers maakt 40% wel eens gebruik van een vergelijkingssite. Zo'n site brengt per categorie producten van verschillende aanbieders bij elkaar waardoor je een vergelijking kunt maken. Hoewel...

Online16.08.2013

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Sinds kort is het mogelijk voor consumenten gratis hun verzekeringen te kunnen veilen. Dit is mogelijk via een nieuw platform waar je als bezoeker (anoniem en vrijblijvend) je lopende reis-, inboedel-, opstal- of autover...

Online31.10.2012

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Traditionele vergelijkingssites, zoals Kieskeurig en Vergelijk.nl, verslaan de nieuwe concurrent Google Shopping nog op alle fronten. Uit een onderzoek naar ruim 1.200 online aanbiedingen, uitgevoerd door  BesteProduct....

Online09.07.2011

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

In de markt voor vergelijkingssites is volgens Beslist.nl het startschot gegeven voor een prijzenoorlog. De prijsvergelijker heeft aangekondigd nog deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen. De stri...

Online23.10.2010

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Vandaag tekende Sanoma Digital, voorheen Ilse Media, de koopovereenkomst met adviesbureau Ecofys. De overname van de onafhankelijke vergelijkingssite is een aanvulling op andere vergelijkingssites van Sanoma zoals kieske...

Online15.01.2010

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Hotel internet marketing

Synovate heeft uitgezocht hoe men hotels vindt en hoe belangrijk bepaalde kenmerken van een hotel zijn voor de uiteindelijke keuze van een hotel. Het onderzoek is uit 2009 en hierbij zijn maar liefst 6300 mensen uit 10...

Marketing05.10.2009

Hotel internet marketing