Advertising09.09.2015

Vanaf 30 september zien we allemaal Instagram-Ads


De afgelopen paar maanden heeft Instagram hard gewerkt advertenties beschikbaar te maken voor meer bedrijven. Deze maand nog komen advertenties beschikbaar in meer dan 30 nieuwe landen, inclusief Italië, Spanje, Mexico, India en Zuid-Korea en op 30 september volgt er grotere uitrol in markten over de hele wereld. Nederland wordt hier niet specifiek vernoemd dus onduidelijk is nog of het hier al beschikbaar komt.

Met een technologie die gebruik maakt van het beste van de Facebook Advertising infrastructuur, zal het nu ook op Instagram eenvoudig worden voor adverteerders om hun boodschap te richten op mensen op basis van hun interesse, of dat nu mode, sport, auto’s of voeding is.

Veel verschillende soorten bedrijven zijn de nieuwe mogelijkheden de afgelopen zomer aan het testen geweest en met positieve resultaten. Volgens Instagram is er hierdoor dan ook veel vraag vanuit de e-commerce, travel, entertainment en retail industrie.

Nieuw is dat de foto’s en video’s nu ook in landscape formaat aangeboden kunnen worden. En betreffende de video advertenties, deze kunnen nu 30 seconden duren, i.p.v. de eerdere 15 seconden.

Meer over adverteren op Instagram is te lezen in de aankondigende blogpost. Daarin zeggen ze: “We’re thrilled to make it easier for businesses of all sizes to reach people with more relevant ads on Instagram.”

ads
ads

Verder lezen over Instagram

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

En het is openbaar. Dus iedereen kan zien dat je die reactie plaatst. Dat kan zorgen voor interessante discussies

Social Media04.09.2024

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Sociale media liggen al jaren onder vuur: wat is nou precies de verantwoordelijkheid van die platforms? Content voor kinderen filteren niet, zo blijkt.

Social Media03.09.2024

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Geen zorgen, je hoeft het niet te missen, want dit is weer een nieuwe editie van Deze Week Viral.

Social Media01.09.2024

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde

Instagram lijkt nagenoeg geen verschil meer te willen zien tussen Stories en wallposts. Door allerlei veranderingen zijn de twee praktisch hetzelfde geworden.

Social Media28.08.2024

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde

Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd

Very Demure, Very Mindful: wat betekent die internetmeme toch. We duiken er -voor zover dat kan bij het internet- in in Deze Week Viral.

Social Media25.08.2024

Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd

Instagram voegt overal muziek toe: kies een nummer voor je profiel

Meta denkt: daar zit muziek in. Het heeft aan Instagram-posts net al de optie toegevoegd om een liedje erbij te doen, en nu is ook het profiel aan de beurt.

Social Media23.08.2024

Instagram voegt overal muziek toe: kies een nummer voor je profiel

Stopt Instagram met de vierkante foto’s?

Mosseri probeert het toch weer: Instagram wil af van de vierkante foto's en volledig rechthoekig gaan.

Social Media19.08.2024

Stopt Instagram met de vierkante foto’s?

Verder lezen over Mobile Advertising

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Advertising13.02.2023

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

In Amerika heeft een mobiele provider, Boost Mobile, het plan opgevat om klanten de mogelijkheid te geven (een deel van) hun mobiele rekening af te rekenen door het spelen van games en kijken naar advertenties. Nieuw is...

Mobile16.05.2022

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor diensten
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Tientallen jaren was de papieren Gouden Gids dé bron voor iedereen die op zoek was naar een bedrijf in de buurt. Dat internet, en dan met name Google, die taak al lang heeft overgenomen moge duidelijk zijn. De papieren...

Social Media17.09.2021

WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-app
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

De populaire streamingdienst Spotify komt met een optie voor adverteerders om video-ads op het platform te plaatsen. De mogelijkheid is vanaf nu beschikbaar op Spotify Ad Studio, het self-service platform voor adverteerd...

Video18.06.2020

Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR) dit jaar niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt...

Advertising11.10.2018

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Facebook ligt onder vuur refererend aan het recente dataschandaal Cambridge Analytica. Mede hierdoor is de discussie over het inkomstenmodel in volle gang. Volgens een berekening van Amerikaanse media zou iedere gebruike...

Social Media18.04.2018

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe

Online uitgevers: opgelet! Later deze maand past webbrowser Google Chrome de regels voor bannerformaten van de Coalition for Better Ads toe. Wie een niet-toegelaten formaat gebruikt, loopt het risico dat geen enkele bann...

Advertising06.02.2018

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe