Nieuwe sextingcampagne: ‘Hou het lekker voor jezelf’

Nieuwe sextingcampagne: ‘Hou het lekker voor jezelf’

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is de sextingcampagne ‘Hou het lekker voor jezelf’ van start gegaan. Een initiatief van organisaties Fier, HelpWanted en Free a Girl, dat zich in samenwerking met verschillende BN’ers, richt op de doorstuurders van naaktfoto’s of –video’s.

BN’ers

Verschillende BN’ers zoals BNN-presentratrice Gwen van Poorten, presentatrice Anna-Alicia Sklias en acteur Dave Mantel steunen de landelijke sextingcampagne. Ze willen laten inzien dat naaktbeelden die worden doorgestuurd, grote gevolgen kunnen hebben. Wanneer een naaktfoto of -video onverhoopt in verkeerde handen terecht komt, krijgt het slachtoffer vaak veel (negatieve) reacties met alle gevolgen van dien. De doorstuurder blijft over het algemeen buiten schot en daar moet verandering in komen, vinden de initiatiefnemers.

Stop het delen van naaktfoto’s

Tot nu toe richtten soortgelijke campagnes zich vooral op de makers van de naaktfoto’s, en –video’s. Ambassadeur van de campagne, Gwen van Poorten: "Wij willen dat het delen van deze foto’s en filmpjes stopt. We spreken de doorstuurders rechtstreeks aan: ‘Hou het lekker voor jezelf!’ Het is belangrijk om mensen te laten inzien wat voor gevolgen het simpele doorsturen van een naaktfoto kan hebben en daarom hebben we een video gemaakt, die de vluchtigheid van social media laat zien en het effect daarvan."

Not sharing is caring

Ook RUMAG support de strijd tegen de doorstuurders ook en heeft daarom verschillende shirts ontworpen, die aandacht vragen voor de centrale boodschap: hou het lekker voor jezelf want doorsturen, dat doe je niet. Verschillende BN’ers dragen het shirt en delen hun foto op social media, om aandacht te vragen voor het probleem dat ontstaat bij het doorsturen van naaktbeelden.

Gwen van Poorten
Dave Mantel

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies